Şimdi Ara

1.33 corolla life alıyorum sorularım var beyler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
116
Cevap
4
Favori
9.540
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler 2.ele girmeyeyim diyorum para vermişken ilk sahibi olayım diyorum fazla masraf çıkartmasın haftasonu pikniğe denize götürsün hazirandada memlekete götürsün dayanıklı olsun viraz gösterişli olaun benim olsun istiyorum çokmu şey istiyorum 62 bin fiyatı var. Otomatik honda düşünüyodum ama gerçekten sahibinden pilotla dolmuş hepsi uçuşta 2012 model 3 bin hasar kayıtlı kacinci sahibi belli olmadigi arabaya 55 milyar istemiş. Piyasa havalarda borçlarda bitiyor 0 a binelim dedik astra 1.6 la bunun arasında kaldım bi yol gösterin beyler

    - perfomansı beğenmeyen varmı ? bundan önce 2004 1.4 cliom vardı onun performansını aratırmı ?
    -sollamalarda felan atikliği nasıl ? beni sollayan 93 model şahin sollarmı ? :-\
    - sis farını sanayide taktırsam garantiden çıkarmı ?
    Özellikle corolla kullanıcılarını davet ediyorum dsg ve hactback bakmıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 1990 da 78 model şahin le 4 kişi ,bagajda bir çadır; 15 gün türkiye turu yaptık ailecek, tırda solladık yokuşta çıktık o zamanlar 10 yaşında filanım ama arabayı inipte ittiğimizi hatırlamıyorum.

    78 şahin o yıllarda gidecek; 2017 corolla gidemeyecek ha.

    ne yokuşmuş; ne turboymuş ben çözemedim bu işi.

    hayırlı günler.
    1.33 corolla sahibiyim 2 yıldır ve 1.5 dci megane 2 den geçtim.

    İlk başlarda araç sanki hiç hızlanmıyor gibiydi. Ancak öğrendikçe üstesinden geldim bu sıkıntının. Dik yokuşlarda aracı bağırtırsanız çıkamayacağınız yokuş yok. Dün dimdik yokuşta malın biri yüzünden dur kalk yaptım. Yokuş kalkış desteğiyle dolu bagaj 4 kişiyle kalkış yapıp dik yokuşta devam ettim. Evet uçup kaçmıyor ama rampada durursan kalkamazsın saçmalığı da kesinlikle yok.

    Dizel araçlara göre 1 vites aşağıda dik yokuşlara çıkmanız, sollarken de 1 vites aşağıda sollamaya çıkmanız ve aracı 3000-4000 devir arasına sokmanız gerekiyor. Bu durum alışınca farkında olmadan yaptığınız bir hale geliyor ve ilk başlara göre sorun olmuyor. Tabii ki bir dizel torku olmadığı için o gücü hissedemiyorsunuz. Ani sollamaya kalkamıyorsunuz. İlla vites düşürüp sollamaya kalkmak lazım gücü hissetmek için.

    Ancak şahinle sollarımcılar yavaş sollasın. 1.6 doğan l miz de var ve cümle kuş serisinin içinden geçer motor sağlığı açısından. Kesinlikle sollar, toz yutturur falan yok öyle bir dünya.

    Ayrıca aracın ilk kalkışı oldukça başarılı. Eğer aracı aheste kaldıran varsa kesinlikle kendisiyle ilgili bir sıkıntı. 0-100 tabii ki iyi değil ama ilk kalkış anı oldukça atik. Kafayı rahatlıkla uzatıyor. Drag yapılacak araç da değil, abartmamak lazım. İlk 2-3 saniye burnu uzatır sonrası yüksek beygirli araçlara geçilebilir.

    Aracın düz yolda hızlanmasında pek problem yok. Gayet rahat 160-170 yapabiliyor. Bolu - Gerede arasında bolca denedik. Yol tutuşu da size güven veriyor. Mesela megane 2 bu konuda iyi değildi. Yüksek hızlarda tedirgin ederdi.

    Şehir içi 8.3lt klima açık, şehir dışı 5lt klima açık. Ancak biraz virajlı olursa 5.6lt eğer trafik de olursa şehirler arası yolda 6.1 lt yi bulabiliyor. İstanbul Zincirlikuyu - Avcılar arası trafikte ne olur bilemem daha orada denemedim.

    Bende tüp takılı değil ama yakın zamanda niyetim var.

    Ancak şuan için gidip sıfır corolla alırmıydım? Valla 1.33 ü geçtim 1.6yı da 1.4 dizeli de almazdım. 2013-2015 yıllları arası belki güzel araçtı ama hem fiyatı rakipleri kadar arttı hem de rakipleri çok daha iyi araçlar üretti.

    Bence Leon, Octavia ve en önemlisi Megane 4'e bakmadan corollayı karara bağlamayın. Civic de güzel bence yakıt derdi olmasa. Jetta ve Golf düşünmezdim zira aynı tarasım fena baydı. Bu ara görüntü alarak sedan araçlar içinde en yakışıklısı Talisman geliyor. C-hr SUVlar içinde en güzeli. Hilux ve X-Trail de diğer gözdelerim.
    tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    tasshelhoff demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Hocam ben 1.6 132 bg. coralla sahibiyim. 1.4 getzden geçtim. ilk başlarda eşek, at misali çok performanslı gelmişti ama uzun yolda atm. motorlar maalesef vasat yokuş performansına sahipler.

    Ne yokusmus arkadaslar bu sizin yokuslar. Herkes agri dagina tirmaniyor herhalde. Yokus yukari da 150 yapmayin olur biter.

    Hocam manidar cevabınız için sağolun. Amaç arkadaşa merak ettiklerinin cevabını uygun bir şekilde vermektir benim için. Bu arabayı kullanıyorum diye oooo süper gidiyor, uçuyor diyecek halim yok kusura bakmayın. Ben 132 beygir olmasına rağmen atmosferik motor aracımla 100 - 110 yada 120 km. saat hız farketmeksizin, sabit hızla giderken; rampaya geldiğimde hızımı korumak için 3000 devire çıkmam gerekiyor ki uzun yolda konfora negatif etki ediyor. Ha yokuşta fırlasın derseniz vites düşürüp 4000 5000 devir bandında fırlıyor ama artık ciddi ciddi motor sesi geliyor. Rampada önümüze bir araç çıktı yavaşladınız işte o zaman başlıyor işkence. Bekle ki hızlansın araç. Ya yüksek devir yapacaksın yada bekleyeceksin. Ama turbo destekli oldu mu olay değişiyor. Benim 3000 devir çevirdiğim yokuşta 2000 devirde tısır tısır çıkıyor. Ha yavaşladı mı yokuşta hafif yükleniyor gaza 2500 3000 devirde hızını alıyor araç, ben de dip gaz yapıp motoru bağıttıra bağıttıra yol alıyorum. Bunlar uzun yolculuklarda konfor anlamında gerçekten sıkıcı oluyor. Ha bu bahsettiğim yokuş olayı ağrı dağı yokuşları da değil yani. Şunu belirtmek isterim, hiçbir zaman markaların yada ürünlerinin kulu kölesin fanatiği olmamışımdır. Kullanırım, eksiği artısı neyse söylerim. Umarım ne demek istediğimi açıklayabilmişimdir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: bydark0506

    Karadenizdeyiz ve denize pikniğe gitmek için yokuşlar tırmanıyoruz bilemedik yani kararsız kaldım

    ya yapmayın ne kararsızlığı;

    hiç o yolları tırmanan şahin toros görmediniz mi ömrünüz boyunca?

    sizce şahinin torosun tırmandığı yere corolla mı tırmanamayacak.

    bu anasının karnından turboyla doğmuş arkadaşların laflarına bakmayın.

    alın kullanın.

    hayırlı günler.
    quote:

    Orijinalden alıntı: E.R.W.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Hocam ben 1.6 132 bg. coralla sahibiyim. 1.4 getzden geçtim. ilk başlarda eşek, at misali çok performanslı gelmişti ama uzun yolda atm. motorlar maalesef vasat yokuş performansına sahipler.

    Ne yokusmus arkadaslar bu sizin yokuslar. Herkes agri dagina tirmaniyor herhalde. Yokus yukari da 150 yapmayin olur biter.

    Hocam manidar cevabınız için sağolun. Amaç arkadaşa merak ettiklerinin cevabını uygun bir şekilde vermektir benim için. Bu arabayı kullanıyorum diye oooo süper gidiyor, uçuyor diyecek halim yok kusura bakmayın. Ben 132 beygir olmasına rağmen atmosferik motor aracımla 100 - 110 yada 120 km. saat hız farketmeksizin, sabit hızla giderken; rampaya geldiğimde hızımı korumak için 3000 devire çıkmam gerekiyor ki uzun yolda konfora negatif etki ediyor. Ha yokuşta fırlasın derseniz vites düşürüp 4000 5000 devir bandında fırlıyor ama artık ciddi ciddi motor sesi geliyor. Rampada önümüze bir araç çıktı yavaşladınız işte o zaman başlıyor işkence. Bekle ki hızlansın araç. Ya yüksek devir yapacaksın yada bekleyeceksin. Ama turbo destekli oldu mu olay değişiyor. Benim 3000 devir çevirdiğim yokuşta 2000 devirde tısır tısır çıkıyor. Ha yavaşladı mı yokuşta hafif yükleniyor gaza 2500 3000 devirde hızını alıyor araç, ben de dip gaz yapıp motoru bağıttıra bağıttıra yol alıyorum. Bunlar uzun yolculuklarda konfor anlamında gerçekten sıkıcı oluyor. Ha bu bahsettiğim yokuş olayı ağrı dağı yokuşları da değil yani. Şunu belirtmek isterim, hiçbir zaman markaların yada ürünlerinin kulu kölesin fanatiği olmamışımdır. Kullanırım, eksiği artısı neyse söylerim. Umarım ne demek istediğimi açıklayabilmişimdir.

    Anladim arkadasim, hem. 2.5 yil 110 hp dci hemde yillarca ve halen dusuk hacimli atmosferikler kullandim.



    Evet dizel gibi 2000 devirde cikamiyoruz ama sonucta cikiyoruz. Bazi arkadaslara gore atmosferikleri yokuslarda kucagimiza aliyoruz tepeye kadar tasiyoruz o ayri mesele.



    Atmosferik zaten devirli arac demektir o devirin verdigi motor seside bence guzel bir ses.



    Benim 1.2 bile 4-5 bin devirde de olsa dik yokuslari 110 ile cikabiliyor. Ama cift haneli tuketim rakamlarinda.



    Yapacak bir sey yok. Atmosferigin problemsizligi bence bu negatiflige deger.



    Hayirli gunler.

    Turbolar patır patır patlıyor zaten,atmosferiğe tüp takıp problemsiz diye gezinmeniz yok mu beni bitiriyor.

    turbo benzinliler er veya geç ilerde sorunlar yaşayacak;

    öncelikle lspi nedir onu bir anlamak lazım

    https://www.youtube.com/watch?v=SzssfImJjZA

    sonra benzinli turbo motorların sahiplerine normal bir durummuş gibi lanse edilen turbo benzinlilerin bir çoğunun devamlı olarak yag eksiltmesi ( misal 0.9 tce motor 1000 km de 500 ml yağ eksilttiği yazıyor kullanma kılavuzunda) sorunu var.

    ne kadar itinalı kullanırsan kullan o turbo bir zaman sonra değişecek/rektifiye edilecek

    intercooler ın değişmesi temizlenmesi gerekecek.

    ha alayım 100 binden önce nasıl olsa satarımcılar için sorun yok zaten. bu sorunları 2.3.4. sahipleri yaşayacak.

    atmosferik motorun herhangi bir şekilde sorun yaratacak bir parçası yok. yeterki yağını suyunu eksik etmeyin.

    hayırlı günler.
    Makyajlı kasa 1.33 Corolla'yı Eylül 2016'da aldık.Önceki aracımız 2003 1.6 motor Corolla'ydı.Ondan öncekide yine aynı şekilde 1997 model 1.6 motor Corolla'ydı.Almadan önce internetteki yorumlar beni iyice soğuttu araçtan bir de 1.6'dan geçtiğimiz için acaba diye düşünmedim değil.Diğer markalara da göz attım sonunda ya Corolla 1.33 Life alacaktık ya da Jetta 1.4 TSi Trendline.Uzun yıllar Toyota sorunsuzluğu bildiğimiz için ve aradaki 10 bin TL farkı kullanım amacımıza göre göz önüne alınca Jetta'yıda elemiş olduk.Aldığımızın ilk haftası 4 kişi bagaj ağzına kadar dolu bir şekilde ve klimayı yol boyunca kapatmadan Gaziantep'ten yola çıkıp Hatay-Aydın-Muğla-İzmir bu illere seyahat ettik.Yani yaklaşık yanlış hatırlamıyorsam 3.500-4.000 km arası yol yaptık.Yakıt olarak araç yeni olduğu için hız 110 km'de ortalama 6.5-6.7 arasında tüketim gösteriyordu.Şuan 9 bin km'de aynı şartlar geçerli olmak üzere en son Gaziantep-Mersin arası klima açık hız ortalama 120 km'de 5.4-5.7 arasında gösteriyordu.Performansa gelecek olursak araç basınca direk kaçmıyor ama gitmiyorda değil.Eğer biraz depar istiyorsanız benim gözlemime göre 4 bin devirde bir vites yükseltmeniz gerekir.Tabi sürekli böyle kullanırsanız yakıt olarak üzülürsünüz.Ben bu kadar yol boyunca hiç zorlanmadım yani insanların çekmiyor,yokuşta kalıyor demelerine ben katılmıyorum.Yokuş performansı olarak 1.6 motora göre hantal kaldığı doğrudur ama yok kalkmıyor demekte yanlıştır.Vites küçültürseniz bu da çok sorun olmuyor.Yokuş olarak aklımda olan 4 kişi Hatay-Belen yaylalarına gittik bir de Adana Tekir yolunu çoğu kişi bilir akşam vakti kamyondan tırdan geçilmez ister istemez durma noktasına gelirsiniz buna rağmen çok rahat sollamalara çıktım.Aracın iç kalitesine gelirsek çok iyi diyemem ama fiyatını göz önüne alırsak(ülke şartları içinde)bu fiyatlarda çok bir şey beklememek gerekir.120 km'den sonra rüzgar ve motor sesini ister istemez alıyor,bu sorunuda ses sistemi çok güzel kapatıyor.Yol düzgünse aşağı hızlarda yeterince sessiz diyebilirim.Güvenlik olarak bu fiyat bandında en iyisi diye biliyorum.(Yanlışsam düzeltin lütfen.) Aracın en beğenmediğim noktası ise jantları hiç yakışmıyor.Tek eksiğide hız sabitleyici olmaması,bunun için de Gaziantep servisi ile konuştum takmadıkları söylediler.Biraz araştırdıktan sonra Kahramanmaraş-Adana servislerinin taktığını öğrendim,fiyat olarak 500 TL dediler.Dışarda 100-150 TL gibi fiyatlara mâl edenler var ancak herhangi bir sorunda garantiyi nasıl etkiler onun hakkında bir bilgim yok.O yüzden 3-5 TL kâr için garantiyi riske atmak yanlış olur.Sonuç olarak önceliğin güvenlik,geniş iç hacim bir de beni A noktasından B noktasına sorunsuz ulaştırsın dersen bana göre fiyatına göre alınacak sıfır tek araba Corolla'dır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: E.R.W.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Hocam ben 1.6 132 bg. coralla sahibiyim. 1.4 getzden geçtim. ilk başlarda eşek, at misali çok performanslı gelmişti ama uzun yolda atm. motorlar maalesef vasat yokuş performansına sahipler.

    Ne yokusmus arkadaslar bu sizin yokuslar. Herkes agri dagina tirmaniyor herhalde. Yokus yukari da 150 yapmayin olur biter.

    Hocam manidar cevabınız için sağolun. Amaç arkadaşa merak ettiklerinin cevabını uygun bir şekilde vermektir benim için. Bu arabayı kullanıyorum diye oooo süper gidiyor, uçuyor diyecek halim yok kusura bakmayın. Ben 132 beygir olmasına rağmen atmosferik motor aracımla 100 - 110 yada 120 km. saat hız farketmeksizin, sabit hızla giderken; rampaya geldiğimde hızımı korumak için 3000 devire çıkmam gerekiyor ki uzun yolda konfora negatif etki ediyor. Ha yokuşta fırlasın derseniz vites düşürüp 4000 5000 devir bandında fırlıyor ama artık ciddi ciddi motor sesi geliyor. Rampada önümüze bir araç çıktı yavaşladınız işte o zaman başlıyor işkence. Bekle ki hızlansın araç. Ya yüksek devir yapacaksın yada bekleyeceksin. Ama turbo destekli oldu mu olay değişiyor. Benim 3000 devir çevirdiğim yokuşta 2000 devirde tısır tısır çıkıyor. Ha yavaşladı mı yokuşta hafif yükleniyor gaza 2500 3000 devirde hızını alıyor araç, ben de dip gaz yapıp motoru bağıttıra bağıttıra yol alıyorum. Bunlar uzun yolculuklarda konfor anlamında gerçekten sıkıcı oluyor. Ha bu bahsettiğim yokuş olayı ağrı dağı yokuşları da değil yani. Şunu belirtmek isterim, hiçbir zaman markaların yada ürünlerinin kulu kölesin fanatiği olmamışımdır. Kullanırım, eksiği artısı neyse söylerim. Umarım ne demek istediğimi açıklayabilmişimdir.

    Anladim arkadasim, hem. 2.5 yil 110 hp dci hemde yillarca ve halen dusuk hacimli atmosferikler kullandim.



    Evet dizel gibi 2000 devirde cikamiyoruz ama sonucta cikiyoruz. Bazi arkadaslara gore atmosferikleri yokuslarda kucagimiza aliyoruz tepeye kadar tasiyoruz o ayri mesele.



    Atmosferik zaten devirli arac demektir o devirin verdigi motor seside bence guzel bir ses.



    Benim 1.2 bile 4-5 bin devirde de olsa dik yokuslari 110 ile cikabiliyor. Ama cift haneli tuketim rakamlarinda.



    Yapacak bir sey yok. Atmosferigin problemsizligi bence bu negatiflige deger.



    Hayirli gunler.

    Turbolar patır patır patlıyor zaten,atmosferiğe tüp takıp problemsiz diye gezinmeniz yok mu beni bitiriyor.

    Benzine ödediğin paralar, lpg'li araçlara kin beslemene neden oluyor galiba, aklıma başka açıklama gelmiyor. Geçen bana da durup dururken kurulmuştun Gel senin arabaya da takalım lpg, litresi 2.3 lira miss gibi
  • Astra 1.6 alın ya da Megane . 1.33 alınmamasi gereken araçlardan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra daha iyi bir tercih olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • astra ve megane'dan az yakar. 6 ileri vitese sahip.

    kalkışta çok hantal. bir üst mtv diliminde kalıyor.

    ben de kararsız kaldım
  • bu segmentte alınabılecek iki araba kaldı megane ve corolla. bikaç tl fazla verıp 301 ve c elysee dizelde alınabılır. Malum megane ve corolla da lpg sart olacak. Bir de yenı accent gelecek yakın zamanda onun dızel motorlusu da 65 cıvarına gelebılır. Secenek bol para olunca :D Araçlar zaten omurluk arabayı bozmayan bır ustanız oldugu surece :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trexin

    astra ve megane'dan az yakar. 6 ileri vitese sahip.

    kalkışta çok hantal. bir üst mtv diliminde kalıyor.

    ben de kararsız kaldım

    hocam cıddı oranda az yakıyor aslında tam taksıcı arabası corolla :D 15 senede yenı araba aldırır :D
  • Hocam ben 1.6 132 bg. coralla sahibiyim. 1.4 getzden geçtim. ilk başlarda eşek, at misali çok performanslı gelmişti ama uzun yolda atm. motorlar maalesef vasat yokuş performansına sahipler.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Hocam ben 1.6 132 bg. coralla sahibiyim. 1.4 getzden geçtim. ilk başlarda eşek, at misali çok performanslı gelmişti ama uzun yolda atm. motorlar maalesef vasat yokuş performansına sahipler.

    Ne yokusmus arkadaslar bu sizin yokuslar. Herkes agri dagina tirmaniyor herhalde. Yokus yukari da 150 yapmayin olur biter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Hocam ben 1.6 132 bg. coralla sahibiyim. 1.4 getzden geçtim. ilk başlarda eşek, at misali çok performanslı gelmişti ama uzun yolda atm. motorlar maalesef vasat yokuş performansına sahipler.

    Ne yokusmus arkadaslar bu sizin yokuslar. Herkes agri dagina tirmaniyor herhalde. Yokus yukari da 150 yapmayin olur biter.

    1.33 corolla ve yokuslar artik bir efsane oldu



    Model ismi 1.33 corolla dik yokus benzinli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAUL WALKER


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Hocam ben 1.6 132 bg. coralla sahibiyim. 1.4 getzden geçtim. ilk başlarda eşek, at misali çok performanslı gelmişti ama uzun yolda atm. motorlar maalesef vasat yokuş performansına sahipler.

    Ne yokusmus arkadaslar bu sizin yokuslar. Herkes agri dagina tirmaniyor herhalde. Yokus yukari da 150 yapmayin olur biter.

    1.33 corolla ve yokuslar artik bir efsane oldu



    Model ismi 1.33 corolla dik yokus benzinli

    Arkadas 1.6 ile zorlandigini yazmis ina hitaben yazdim. Agir kasayi 1.3 motor zorlanmasi normal sayilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Clio ile aynı performansı yakalarsınız..Güç daha fazla ama tork birbirine denk ve ağırlık corolla aleyhine yani denk araçlar..çok şey beklemeyin çekiş olarak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Bende 1.33 motorlar icin yazdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane 1.6 almanız daha mantıklı,aracın hem tipi çok güzel hem güncel.

    Corollanında tipi güzel ancak o motor araç dolu iken üzer

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.33 corolla sahibiyim 2 yıldır ve 1.5 dci megane 2 den geçtim.

    İlk başlarda araç sanki hiç hızlanmıyor gibiydi. Ancak öğrendikçe üstesinden geldim bu sıkıntının. Dik yokuşlarda aracı bağırtırsanız çıkamayacağınız yokuş yok. Dün dimdik yokuşta malın biri yüzünden dur kalk yaptım. Yokuş kalkış desteğiyle dolu bagaj 4 kişiyle kalkış yapıp dik yokuşta devam ettim. Evet uçup kaçmıyor ama rampada durursan kalkamazsın saçmalığı da kesinlikle yok.

    Dizel araçlara göre 1 vites aşağıda dik yokuşlara çıkmanız, sollarken de 1 vites aşağıda sollamaya çıkmanız ve aracı 3000-4000 devir arasına sokmanız gerekiyor. Bu durum alışınca farkında olmadan yaptığınız bir hale geliyor ve ilk başlara göre sorun olmuyor. Tabii ki bir dizel torku olmadığı için o gücü hissedemiyorsunuz. Ani sollamaya kalkamıyorsunuz. İlla vites düşürüp sollamaya kalkmak lazım gücü hissetmek için.

    Ancak şahinle sollarımcılar yavaş sollasın. 1.6 doğan l miz de var ve cümle kuş serisinin içinden geçer motor sağlığı açısından. Kesinlikle sollar, toz yutturur falan yok öyle bir dünya.

    Ayrıca aracın ilk kalkışı oldukça başarılı. Eğer aracı aheste kaldıran varsa kesinlikle kendisiyle ilgili bir sıkıntı. 0-100 tabii ki iyi değil ama ilk kalkış anı oldukça atik. Kafayı rahatlıkla uzatıyor. Drag yapılacak araç da değil, abartmamak lazım. İlk 2-3 saniye burnu uzatır sonrası yüksek beygirli araçlara geçilebilir.

    Aracın düz yolda hızlanmasında pek problem yok. Gayet rahat 160-170 yapabiliyor. Bolu - Gerede arasında bolca denedik. Yol tutuşu da size güven veriyor. Mesela megane 2 bu konuda iyi değildi. Yüksek hızlarda tedirgin ederdi.

    Şehir içi 8.3lt klima açık, şehir dışı 5lt klima açık. Ancak biraz virajlı olursa 5.6lt eğer trafik de olursa şehirler arası yolda 6.1 lt yi bulabiliyor. İstanbul Zincirlikuyu - Avcılar arası trafikte ne olur bilemem daha orada denemedim.

    Bende tüp takılı değil ama yakın zamanda niyetim var.

    Ancak şuan için gidip sıfır corolla alırmıydım? Valla 1.33 ü geçtim 1.6yı da 1.4 dizeli de almazdım. 2013-2015 yıllları arası belki güzel araçtı ama hem fiyatı rakipleri kadar arttı hem de rakipleri çok daha iyi araçlar üretti.

    Bence Leon, Octavia ve en önemlisi Megane 4'e bakmadan corollayı karara bağlamayın. Civic de güzel bence yakıt derdi olmasa. Jetta ve Golf düşünmezdim zira aynı tarasım fena baydı. Bu ara görüntü alarak sedan araçlar içinde en yakışıklısı Talisman geliyor. C-hr SUVlar içinde en güzeli. Hilux ve X-Trail de diğer gözdelerim.




  • Toyota tamamen yakıta odaklanmış durumda. benzinlisini 1,33 satar , dizelini 1,4 ...
    performans beklemiyorsanız sıkıntı yaşamazsınız, koskoca Toyota yokuşta kalan araba yapmamıştır her halde.
  • Eski bir 1.33 auris kullanıcısı olarak ş.içinde çok şey beklemeyeler için gayet yeterli performansı olan ama uzun yolda çileye dönüşen bir motoru var. Düzlüklerde gene idare eder ama yazın her hafta sonu yaylaya gitmek için torosları tırmanırken döktüğüm teri bir ben bilirim. Arabanın her şeyinden son derece memnun olmama rağmen sırf motorunu beğenmediğim için istemeyerek te olsa satmıştım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çekmeme olayı tamamen saçmalık. Bu araç illaki çekiyor ama ihtiyaçları karşılayacak kadar çekiyor. Uçup kaçmasını beklemeyin. Zaten 1.33 atmosferik motordan performans beklemek saçma olur. Ama vites oranları iyi ayarlanmış, kasayı rahat taşır.

    Sadede gelirsek 62 bin verip 1.33 corolla almazdım. Motor vasat, iç kalite kötü, donanım yok. Heleki sene 2017 olmuş jant kapaklı manuel klimalı araç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.33 corolla life yerine almışken bir kaç bin TL fazla verip elentra 1.6 alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeterli performans sunar şehir dışında evet yavaş yokuş çıkarsınız ama 90 100 çılarsınız her viraja güvenle girersiniz sınıfının en geniş araçlarındandır millete kulak asmayın alın binin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScHeNKii_ScP

    Hocam ben 1.6 132 bg. coralla sahibiyim. 1.4 getzden geçtim. ilk başlarda eşek, at misali çok performanslı gelmişti ama uzun yolda atm. motorlar maalesef vasat yokuş performansına sahipler.

    Ne yokusmus arkadaslar bu sizin yokuslar. Herkes agri dagina tirmaniyor herhalde. Yokus yukari da 150 yapmayin olur biter.

    Hocam manidar cevabınız için sağolun. Amaç arkadaşa merak ettiklerinin cevabını uygun bir şekilde vermektir benim için. Bu arabayı kullanıyorum diye oooo süper gidiyor, uçuyor diyecek halim yok kusura bakmayın. Ben 132 beygir olmasına rağmen atmosferik motor aracımla 100 - 110 yada 120 km. saat hız farketmeksizin, sabit hızla giderken; rampaya geldiğimde hızımı korumak için 3000 devire çıkmam gerekiyor ki uzun yolda konfora negatif etki ediyor. Ha yokuşta fırlasın derseniz vites düşürüp 4000 5000 devir bandında fırlıyor ama artık ciddi ciddi motor sesi geliyor. Rampada önümüze bir araç çıktı yavaşladınız işte o zaman başlıyor işkence. Bekle ki hızlansın araç. Ya yüksek devir yapacaksın yada bekleyeceksin. Ama turbo destekli oldu mu olay değişiyor. Benim 3000 devir çevirdiğim yokuşta 2000 devirde tısır tısır çıkıyor. Ha yavaşladı mı yokuşta hafif yükleniyor gaza 2500 3000 devirde hızını alıyor araç, ben de dip gaz yapıp motoru bağıttıra bağıttıra yol alıyorum. Bunlar uzun yolculuklarda konfor anlamında gerçekten sıkıcı oluyor. Ha bu bahsettiğim yokuş olayı ağrı dağı yokuşları da değil yani. Şunu belirtmek isterim, hiçbir zaman markaların yada ürünlerinin kulu kölesin fanatiği olmamışımdır. Kullanırım, eksiği artısı neyse söylerim. Umarım ne demek istediğimi açıklayabilmişimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.