< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ne yokusmus arkadaslar bu sizin yokuslar. Herkes agri dagina tirmaniyor herhalde. Yokus yukari da 150 yapmayin olur biter.
|
1990 da 78 model şahin le 4 kişi ,bagajda bir çadır; 15 gün türkiye turu yaptık ailecek, tırda solladık yokuşta çıktık o zamanlar 10 yaşında filanım ama arabayı inipte ittiğimizi hatırlamıyorum.
78 şahin o yıllarda gidecek; 2017 corolla gidemeyecek ha. ne yokuşmuş; ne turboymuş ben çözemedim bu işi. hayırlı günler. |
Astra 1.6 alın ya da Megane . 1.33 alınmamasi gereken araçlardan
|
1.33 corolla sahibiyim 2 yıldır ve 1.5 dci megane 2 den geçtim.
İlk başlarda araç sanki hiç hızlanmıyor gibiydi. Ancak öğrendikçe üstesinden geldim bu sıkıntının. Dik yokuşlarda aracı bağırtırsanız çıkamayacağınız yokuş yok. Dün dimdik yokuşta malın biri yüzünden dur kalk yaptım. Yokuş kalkış desteğiyle dolu bagaj 4 kişiyle kalkış yapıp dik yokuşta devam ettim. Evet uçup kaçmıyor ama rampada durursan kalkamazsın saçmalığı da kesinlikle yok. Dizel araçlara göre 1 vites aşağıda dik yokuşlara çıkmanız, sollarken de 1 vites aşağıda sollamaya çıkmanız ve aracı 3000-4000 devir arasına sokmanız gerekiyor. Bu durum alışınca farkında olmadan yaptığınız bir hale geliyor ve ilk başlara göre sorun olmuyor. Tabii ki bir dizel torku olmadığı için o gücü hissedemiyorsunuz. Ani sollamaya kalkamıyorsunuz. İlla vites düşürüp sollamaya kalkmak lazım gücü hissetmek için. Ancak şahinle sollarımcılar yavaş sollasın. 1.6 doğan l miz de var ve cümle kuş serisinin içinden geçer motor sağlığı açısından. Kesinlikle sollar, toz yutturur falan yok öyle bir dünya. Ayrıca aracın ilk kalkışı oldukça başarılı. Eğer aracı aheste kaldıran varsa kesinlikle kendisiyle ilgili bir sıkıntı. 0-100 tabii ki iyi değil ama ilk kalkış anı oldukça atik. Kafayı rahatlıkla uzatıyor. Drag yapılacak araç da değil, abartmamak lazım. İlk 2-3 saniye burnu uzatır sonrası yüksek beygirli araçlara geçilebilir. Aracın düz yolda hızlanmasında pek problem yok. Gayet rahat 160-170 yapabiliyor. Bolu - Gerede arasında bolca denedik. Yol tutuşu da size güven veriyor. Mesela megane 2 bu konuda iyi değildi. Yüksek hızlarda tedirgin ederdi. Şehir içi 8.3lt klima açık, şehir dışı 5lt klima açık. Ancak biraz virajlı olursa 5.6lt eğer trafik de olursa şehirler arası yolda 6.1 lt yi bulabiliyor. İstanbul Zincirlikuyu - Avcılar arası trafikte ne olur bilemem daha orada denemedim. Bende tüp takılı değil ama yakın zamanda niyetim var. Ancak şuan için gidip sıfır corolla alırmıydım? Valla 1.33 ü geçtim 1.6yı da 1.4 dizeli de almazdım. 2013-2015 yıllları arası belki güzel araçtı ama hem fiyatı rakipleri kadar arttı hem de rakipleri çok daha iyi araçlar üretti. Bence Leon, Octavia ve en önemlisi Megane 4'e bakmadan corollayı karara bağlamayın. Civic de güzel bence yakıt derdi olmasa. Jetta ve Golf düşünmezdim zira aynı tarasım fena baydı. Bu ara görüntü alarak sedan araçlar içinde en yakışıklısı Talisman geliyor. C-hr SUVlar içinde en güzeli. Hilux ve X-Trail de diğer gözdelerim. |
tasshelhoff demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Hocam manidar cevabınız için sağolun. Amaç arkadaşa merak ettiklerinin cevabını uygun bir şekilde vermektir benim için. Bu arabayı kullanıyorum diye oooo süper gidiyor, uçuyor diyecek halim yok kusura bakmayın. Ben 132 beygir olmasına rağmen atmosferik motor aracımla 100 - 110 yada 120 km. saat hız farketmeksizin, sabit hızla giderken; rampaya geldiğimde hızımı korumak için 3000 devire çıkmam gerekiyor ki uzun yolda konfora negatif etki ediyor. Ha yokuşta fırlasın derseniz vites düşürüp 4000 5000 devir bandında fırlıyor ama artık ciddi ciddi motor sesi geliyor. Rampada önümüze bir araç çıktı yavaşladınız işte o zaman başlıyor işkence. Bekle ki hızlansın araç. Ya yüksek devir yapacaksın yada bekleyeceksin. Ama turbo destekli oldu mu olay değişiyor. Benim 3000 devir çevirdiğim yokuşta 2000 devirde tısır tısır çıkıyor. Ha yavaşladı mı yokuşta hafif yükleniyor gaza 2500 3000 devirde hızını alıyor araç, ben de dip gaz yapıp motoru bağıttıra bağıttıra yol alıyorum. Bunlar uzun yolculuklarda konfor anlamında gerçekten sıkıcı oluyor. Ha bu bahsettiğim yokuş olayı ağrı dağı yokuşları da değil yani. Şunu belirtmek isterim, hiçbir zaman markaların yada ürünlerinin kulu kölesin fanatiği olmamışımdır. Kullanırım, eksiği artısı neyse söylerim. Umarım ne demek istediğimi açıklayabilmişimdir. |
ya yapmayın ne kararsızlığı; hiç o yolları tırmanan şahin toros görmediniz mi ömrünüz boyunca? sizce şahinin torosun tırmandığı yere corolla mı tırmanamayacak. bu anasının karnından turboyla doğmuş arkadaşların laflarına bakmayın. alın kullanın. hayırlı günler. |
turbo benzinliler er veya geç ilerde sorunlar yaşayacak; öncelikle lspi nedir onu bir anlamak lazım https://www.youtube.com/watch?v=SzssfImJjZA sonra benzinli turbo motorların sahiplerine normal bir durummuş gibi lanse edilen turbo benzinlilerin bir çoğunun devamlı olarak yag eksiltmesi ( misal 0.9 tce motor 1000 km de 500 ml yağ eksilttiği yazıyor kullanma kılavuzunda) sorunu var. ne kadar itinalı kullanırsan kullan o turbo bir zaman sonra değişecek/rektifiye edilecek intercooler ın değişmesi temizlenmesi gerekecek. ha alayım 100 binden önce nasıl olsa satarımcılar için sorun yok zaten. bu sorunları 2.3.4. sahipleri yaşayacak. atmosferik motorun herhangi bir şekilde sorun yaratacak bir parçası yok. yeterki yağını suyunu eksik etmeyin. hayırlı günler. |
Makyajlı kasa 1.33 Corolla'yı Eylül 2016'da aldık.Önceki aracımız 2003 1.6 motor Corolla'ydı.Ondan öncekide yine aynı şekilde 1997 model 1.6 motor Corolla'ydı.Almadan önce internetteki yorumlar beni iyice soğuttu araçtan bir de 1.6'dan geçtiğimiz için acaba diye düşünmedim değil.Diğer markalara da göz attım sonunda ya Corolla 1.33 Life alacaktık ya da Jetta 1.4 TSi Trendline.Uzun yıllar Toyota sorunsuzluğu bildiğimiz için ve aradaki 10 bin TL farkı kullanım amacımıza göre göz önüne alınca Jetta'yıda elemiş olduk.Aldığımızın ilk haftası 4 kişi bagaj ağzına kadar dolu bir şekilde ve klimayı yol boyunca kapatmadan Gaziantep'ten yola çıkıp Hatay-Aydın-Muğla-İzmir bu illere seyahat ettik.Yani yaklaşık yanlış hatırlamıyorsam 3.500-4.000 km arası yol yaptık.Yakıt olarak araç yeni olduğu için hız 110 km'de ortalama 6.5-6.7 arasında tüketim gösteriyordu.Şuan 9 bin km'de aynı şartlar geçerli olmak üzere en son Gaziantep-Mersin arası klima açık hız ortalama 120 km'de 5.4-5.7 arasında gösteriyordu.Performansa gelecek olursak araç basınca direk kaçmıyor ama gitmiyorda değil.Eğer biraz depar istiyorsanız benim gözlemime göre 4 bin devirde bir vites yükseltmeniz gerekir.Tabi sürekli böyle kullanırsanız yakıt olarak üzülürsünüz.Ben bu kadar yol boyunca hiç zorlanmadım yani insanların çekmiyor,yokuşta kalıyor demelerine ben katılmıyorum.Yokuş performansı olarak 1.6 motora göre hantal kaldığı doğrudur ama yok kalkmıyor demekte yanlıştır.Vites küçültürseniz bu da çok sorun olmuyor.Yokuş olarak aklımda olan 4 kişi Hatay-Belen yaylalarına gittik bir de Adana Tekir yolunu çoğu kişi bilir akşam vakti kamyondan tırdan geçilmez ister istemez durma noktasına gelirsiniz buna rağmen çok rahat sollamalara çıktım.Aracın iç kalitesine gelirsek çok iyi diyemem ama fiyatını göz önüne alırsak(ülke şartları içinde)bu fiyatlarda çok bir şey beklememek gerekir.120 km'den sonra rüzgar ve motor sesini ister istemez alıyor,bu sorunuda ses sistemi çok güzel kapatıyor.Yol düzgünse aşağı hızlarda yeterince sessiz diyebilirim.Güvenlik olarak bu fiyat bandında en iyisi diye biliyorum.(Yanlışsam düzeltin lütfen.) Aracın en beğenmediğim noktası ise jantları hiç yakışmıyor.Tek eksiğide hız sabitleyici olmaması,bunun için de Gaziantep servisi ile konuştum takmadıkları söylediler.Biraz araştırdıktan sonra Kahramanmaraş-Adana servislerinin taktığını öğrendim,fiyat olarak 500 TL dediler.Dışarda 100-150 TL gibi fiyatlara mâl edenler var ancak herhangi bir sorunda garantiyi nasıl etkiler onun hakkında bir bilgim yok.O yüzden 3-5 TL kâr için garantiyi riske atmak yanlış olur.Sonuç olarak önceliğin güvenlik,geniş iç hacim bir de beni A noktasından B noktasına sorunsuz ulaştırsın dersen bana göre fiyatına göre alınacak sıfır tek araba Corolla'dır.
|
Benzine ödediğin paralar, lpg'li araçlara kin beslemene neden oluyor galiba, aklıma başka açıklama gelmiyor. Geçen bana da durup dururken kurulmuştun Gel senin arabaya da takalım lpg, litresi 2.3 lira miss gibi |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |