|
ACİL - Hangi Ustaya İnanayım ?
-
-
Şanzıman yağı tam otomatikler için 10 senede ya da 100 bin kmde bir değişir. Değişmeyecek şanzıman yağı ancak ölü şanzımanda olur, bazen o kadar uzun süre değiştirmez vatandaş yağını değiştirince yağın içindeki metal parçacıkları da gittiği için tam otomatik şanzıman kaçırma yapar. Bunu da şanzıman yağı değişmez diye sallarlar, halbuki erken değişmediği için olur bu.
Ama senin araç şanzımanı tam otomatik mi bilmiyorum, sanırsam değil. 100 bin kmyi geçtiği için eğer tapa var ise her halükarda değiştirsen iyi olur. Tapa yok ise baskı balata değişimi 1-2 sene içinde gözüküyorsa bir süre daha gider. -
Hocam 3 yıl boyunca 2012 model Focus 3 kullandım. Motor kulağı kronik gibi bir şey. Benim araçta da titreşim vardı. Zamanla bu titreşim artmaya başladı. Motor kulağını değiştirince sorun ortadan kalktı. Velhasıl sizin araçta da aynı sorunun olma ihtimali yüksek. Tavsiyem motor kulağını kesinlikle orjinal kullanın ki zaten öyle yapacaksınız sanırım. :D
Ek olarak; usta şanzıman yağı değişimi konusunda da doğru söylemiş. 3 yıl veya 45 bin km de bir olmak üzere değişim yapılıyor. Yanlış hatırlamıyorsam 7 litre civarında yağ kapasitesi vardı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cankut1907 -- 24 Eylül 2021; 17:2:4 > -
Evet pimpirikli olduğum icin orjinal alayim diyorum -
Haklısınız gerçekten ne yapayim servise mi gideyimm sizce -
quote:
Orijinalden alıntı: cloudsa
Haklısınız gerçekten ne yapayim servise mi gideyimm sizceYağı değiştireyim diyen ustaya git değiştirt bence. Uyumlu motul yağ orijinal olarak bulursan kullanabilirsin. Servisteki yağdan kötü olacağını sanmam.
-
Çift kavramalı yağlı tip powershift şanzıman kullanılıyor. Takribi 7 litre civarında yağ kapasitesi vardı diye hatırlıyorum. Ford'un bakım periyodunda değişim aralığı 3 yıl/45 bin km. Hangisi önce dolarsa artık...
-
45k da değişmiştir yetkili servise giriyorsa. Sizde gecikmiş bence. Mutlaka değiştirin. 7 litre mi ne alıyor o yüzden çok para tutar. Powershift yağ değişiminden sonra yağ gibi akar kaçırmayın değişimi derim. -
Bende geçen sene 67 binde aldığım citroen aracımın şanzıman yağını 77 binde değiştirdim. Bana da değişime gerek yok demişlerdi. Değiştirin kafanız rahat etsin.
-
Hocam şanzuman yağını değiştirin, motor kulağı içinde tavsiyem kesinlikle orjinalini alın yoksa yan sanayiler emin olun iş görmüyor daha beter bile olabiliyor. -
MOTOR KULAĞINI orjinal taktırdım. Titreme azaldı gerçekten. Orjinal parçanın gözünü seveyim. -
Servis kitapçığına inanacaksın. Çok basit internete marka model yıl yazıyorsun servis ve bakım kitapçığı çıkıyor orada neyin ne zaman değilmesi gerektiğide belirtilmiş.
Bu arada motor kulağındaki sıkıntının sebebi farklı olabilir motor kulağını eskiten şeye bakmak lazım. Bakımdan önce olmayıp sonra olduysa yapılan işlemde problem olabilir. Zamanlama çizgisini tutturmuşlar mı bir sorun. -
quote:
Orijinalden alıntı: cloudsa
MOTOR KULAĞINI orjinal taktırdım. Titreme azaldı gerçekten. Orjinal parçanın gözünü seveyim.Hayırlı olsun hocam güle güle eskitin, maliyet me kadar oldu?
-
şanzıman yağı değişmez diyen ustaya inanma. adam şanzıman yağını değişmeyi bilmiyor. illa değiş desen eline yüzüne bulaştırıp rezil olmaktan korktuğu için uydurmuş kendince. ilk ustaya da inanma, birkaç ustaya daha götür. kafanda bir kanı oluşur zaten.
-
Doğru söylüyorsunuz insan kime inanacagini şaşırıyor -
Olayla alakasız bir yerden örnek vereyim. Ustaya 185/65/15 lastik uyar mı diyorum, orijinali o zaten, üstündekiler büyük diyor, fabrikanın broşürü öyle diyorum, o yanlış diyor. Vw fabrikası aracın lastik ebatını yanlış yazmış, doğrusunu sanayideki dayı biliyor.
Velhasıl aracın kitapçığında bakım aralıkları yazar, kitapçık elinizde yok ise ford çağrı merkezi pdf olarak yollar büyük ihtimalle. Şanzıman yağını da işinin ehli olmayan (iyi usta olması yeterli değil, şanzımandan anlayacak) yerde yaptırmayın. Değişimi motor yağı gibi alttan boşalt- üstten doldur şeklinde değil, alıştırma işlemleri var. Çoğu usta bu yöntemleri iyi bilmediğinden ya da uğraşmak istemediğinden ömürlük der.
Ömürlük denmesinin diğer sebebi de aracın ekonomik ömrü 7-10 yıl, avrupa vs. araç bu eşiği geçtikten sonra ilk büyük arızada aracı hurdaya- geri dönüşüme verdiği için ömürlük oluyor, biz de aynı araba 3-5 ömür yaşıyor.
-
Şanzıman yağı değişir neden değişmesin? Sadece Ford bakan servislerde git sanayii gidersen her gittiğin usta başka şey söyler
-
kaç bin euro saydın bu fiestaya
-
Diğer usta doğru demiş, motor kulağı Ford'lar da olan bir sorun, şanzıman yağı da değişir. Çift kavrama otomatikler yoğun trafikte kullanılmıyor ise 45 bin km olmasa bile maksimum 60-80 bin km aralığında değişmesi gerekli.
-
hayırlı olsun iyi tercih yapmışsınız.
Benzer içerikler
- benzinli araçta buji kaç binde değişir
- range rover velar yorum
- lastiğe vida girmesi
- prizdirek bilyası değişimi fiyatı 2024
- motor yağı fazla olursa ne olur
- renault clio fiyat listesi
- nissan qashqai e-power teknik özellikleri
- byd bayilik şartları
- volkswagen tayron 2025
- renault symbioz
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X