Şimdi Ara

ADAC 2020 Otomobil Arıza İstatistikleri Yayınlandı - Hangi modeller sorunsuz beraber yorumlayalım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
14
Favori
10.175
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
86 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Almanya’nın saygın otomobil kulübü olan ADAC, 2020 yılı arıza istatistiklerini yayınladı.

    2019’da ADAC yardım gerektiren 3.756.226 vakayı kayıt altına almıştır. Bu vakalar üzerinden 2010 yılından itibaren yeterli veri sağlanan 25 Marka ve 117 modelin istatistiksel olarak değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Konu için ADAC 2020 araştırmasını çevirerek özetledim ayrıca sonuçlar üzerinden şahsi değerlendirmelerimi ekledim.

    Metodoloji
    ADAC tarafından; arıza dolayısıyla yardım talep edilen tüm vakalarda araca ilişkin bilgiler(model yılı, motor/şanzıman tipi, kilometre vb.), arızalı bileşen ve hatanın nedeni kaydedilmektedir.
    İlk iki yıl arıza çıkarma oranları çok düşük olduğu için ve üretici garantileri devam ettiği için hesaplamaya dahil edilmemiştir.
    Çalışma kapsamında 3-10 yaş aralığındaki modeller değerlendirilmiştir.
    Yakıt bitmesine ve lastik patlamasına bağlı bildirimler arıza olarak değerlendirilmemektedir. Aracın hareket etmesine engel olmayan, önemsiz arızalar da hesaplamaya dahil edilmemektedir.
    Yardım talep edilen ve aracın güvenli şekilde hareket etmesine engel olan durumlar "arıza" olarak nitelendirilmiş ve bu verilerle çalışma gerçekleştirilmiştir. Örneğin VW grubundaki salıncak burçlarından gıcırtı sesi gelmesi gibi aracın hareket etmesine engel olmayan sorunlar istatistiklere dahil edilmemektedir.
    Ek olarak hesaplama prosedürü Twente ve Groningen Üniversitelerinden profesörler tarafından bilimsel bir raporla kontrol edilmiştir. Prosedür ve sonuçlar geçerli olarak tanımlanmıştır.

    Veri Tabanı
    Modelin arıza istatistiğinin tutulması için bir yılda en az 10 bin aracın, geçmiş yıllarda en az 7 bin aracın verisinin bulunması gerekmektedir. Arıza oranı hesaplandığı için modelin çok ya da az satmasının etkisi bulunmamaktadır.
    ADAC veri tabanında 2019 yılında 3 milyon 756 bin 226 arıza bulunmaktadır. Bu arızaların 2.3 milyonuna ADAC birimleri müdahale etmiştir. 2.2 milyon arıza, markaların kendi sunduğu yol yardım hizmetlerine (bunların da bir bölümünü ADAC sunuyor) bildirilmiştir. (Bu bildirimlerin bir bölümü, 2.3 milyonun ADAC bildiriminin de içinde olabilmekte ancak mükerrerlik olmaması adına çıkartılmıştır). Tablolarda verilen rakamlar 1000 araç başına arıza oranını yansıtmaktadır.

    Tarihi Gelişme
    1978 yılında her 1000 araç başına 23 arıza bildirilirken, 2013 yılında 3’ün altına düşmüştür.
    En iyiler ve kötüler (Tops & Flops)
    Tüm model yılları arasında her yıl en iyi yüzde 40(ortalamadan iyi)’lık dilime giren araçlar “en iyiler”(top), arıza oranı her yıl en yüksek olan en kötü yüzde 5’lik dilime girenler ise “fiyasko” (flops) olarak nitelendirilmiştir. Değerlendirmeye alınan 113 model arasında 18 model fiyasko olarak nitelendirilmiştir. 37 modelin güvenilir olduğu değerlendirilmiştir. Araçların büyük çoğunluğunun model yıllarına göre arıza çıkarma ihtimallerinin dalgalı seyir gösterdiği görülmektedir.

    Arıza Nedenleri
    ADAC 2020 Otomobil Arıza İstatistikleri Yayınlandı -  Hangi modeller sorunsuz beraber yorumlayalım.

    Tüm bildirimlerin %43,8’i akü nedeniyle gerçekleştirilmiştir. İkinci sırada %17,4 ile motor arızaları, üçüncü sırada elektrik arızaları yer almıştır.

    Akü arızalarında kontak kapatıldıktan sonra enerji tüketmeye devam eden donanımlar ve elektronik kontrol üniteleri ve kötü tasarlanmış akü yönetim sistemleri eleştirilmiştir. Ortalama akü ömrünün 5-6 yıl olduğu belirtilerek araç sahiplerinin “biraz daha gider” umuduyla değiştirmemeleri ve özel servislerin maliyet çıkarmama kaygısı eleştirilmiştir.

    Egzoz sistemleri kaynaklı arızalardan söz edilmemiş ancak dizel araçlarda Partikül filtresi kaynaklı sorunlardan bahsedilmiştir.

    Motor arızalarında turbo kaynaklı sorunlar ön plana çıkmıştır.

    Soğutma sistemlerinde 20 yıl öncesine göre büyük ilerleme kaydedilmiş ve artık neredeyse hiç sorun görülmüyormuş.

    Yakıt sistemlerinin karmaşık hale gelmesinden ötürü yakıt pompası kaynaklı arızaların yoğunluğu tespit edilmiş. Sızdıran yakıt hatları da eleştiri konusu olmuştur.

    Değerlendirme Cetveli
    ADAC 2020 Otomobil Arıza İstatistikleri Yayınlandı -  Hangi modeller sorunsuz beraber yorumlayalım.

    Bu anahtar yıl bazlı değerlendirmenin nasıl yapılacağını ortaya koymaktadır. Koyu yeşil ile gösterilen hücreler, aracın en iyi %15’lik düzeyde olduğunu ortaya koymaktadır. Kırmızı ile işaretlenen hücreler aracın en kötü %5’lik istatistiklere sahip olduğunu ortaya koymaktadır.

    Sınıflara Göre İstatistikler


    A Sınıfı
    (Modell=Model)- (Jahreslaufleistung=Ortalama Kilometre) ve (Pannen im Kalenderjahr 2019= Takvim yılında meydana gelen arıza oranları)
    ADAC 2020 Otomobil Arıza İstatistikleri Yayınlandı -  Hangi modeller sorunsuz beraber yorumlayalım.

    ADAC Değerlendirmesi:
    Toyota Aygo’nun açık liderliği görülmektedir. Smart modellerinin ateşleme sistemi ve akü sorunları eleştiri konusudur. Fiat 500 ise şanzıman sorunları yaşamaktadır. Model yılı eskidikçe Hyundai i10’un da sorunsuz olduğu göze çarpmaktadır.
    Öznel Değerlendirme
    Toyota Aygo keşke ülkemizde satılsaymış diyenler üzülmesin. Çekya'da aynı fabrikada üretilen Citroen C1 ve Peugeot 107, Aygo ile hemen hemen aynı araçlar. PSA tarafından farklı bir motorları olsa da Toyota yapımı 1.0 benzinli "1KR-FE" motorları ortak olduğundan ülkemizde de aynı sorunsuzluğa erişilebilir.

    5 yaşındaki modeller arasında Toyota Aygo yine önde.
    10 yaşındaki modeller arasında Toyota Aygo ve Hyundai i10 açık ara sorunsuz kabul edilebilir. Yeni platformların ve üretim ortaklıklarındaki değişimlerinin etkilerinin tablolara yansıdığı görülmektedir. Örneğin Smart Fortwo,2014 yılına kadar ortalama üzeri bir performans gösterirken Renault ortaklığında üretilmeye başlandıktan sonra sınıfının en sorunlu aracı haline gelmiştir.

    B Sınıfı
    ADAC 2020 Otomobil Arıza İstatistikleri Yayınlandı -  Hangi modeller sorunsuz beraber yorumlayalım.

    ADAC Değerlendirmesi
    ADAC tarafından Audi A1, Citroen C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX-3, Mini, Mitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara ve Toyota Yaris’in tüm yıllarda ortalama üzerinde performans gösterdikleri ve istatistiklerinin yeşil alanında kaldığı belirtilmiştir. 2011-2014 Hyundai i20’lerde buji ve kontak kilitlerinden ötürü çok fazla arıza bildirimi gerçekleştirilmiştir.
    Opel Meriva için de soğutma sistemi(su pompası, sızdıran hortumlar vs.) arızalarının yoğunluğu belirtilmiştir.
    Sorunsuz Araçlar
    Audi A1,Citroen C3,Fiat Punto,Honda Jazz,Mazda CX-3,MINI Mini,Mitsubishi Space Star,Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara, Toyota Yaris.
    Fiyasko
    Hyundai i20 (2011-14) ,Opel Meriva (2017)

    Öznel Değerlendirme
    Hyundai i20 ülkemizde üretilen ve birçok ülkeye ihraç edilen bir araç olduğu için çok sorunlu gözükmesi üzücü. Neyse ki sorunlar ilk nesil i20’de görülmüş. Yine ülkemizde üretilen ikinci jenerasyon ise gayet başarılı görünüyor.
    5 yaş araçlarda Toyota Yaris halen sorunsuz olsa da biraz geriye düşüyor. Honda Jazz’da istatistik oluşturacak kadar veri oluşmadığı görülüyor. Peki birinci kim mi? Sürpriz: Renault Captur. Félicitations Renault ! Fakat bir dakika. Oh mon dieu! Aynı platformu paylaştığı Clio da en sorunlu 5 yaş B sınıfı olmuş. Böylesine bir farklılık nasıl oluşabilir? Aynı platform, aynı motor, aynı şanzıman ama farklı sonuç. Mutlaka bir açıklaması olmalı. Captur ve Clio’da en yüksek satış adetine ulaşan motorların farklı olması ihtimal dahilinde, akü güçleri farklı olabilir... Renault uzmanlarının yorumlarını merak ediyorum.
    10 yaşındaki araçlarda Honda Jazz en sorunsuz araç olurken, Toyota Yaris de Japon vatandaşıyla birlikte en yakın rakiplerinden iki kat az arıza yapıyor. Japonları sorunsuz olma iddiasıyla İngilizlerin ve İtalyanların takip etmesi pek görülen bir durum değil. 3 ve 4. Sıradaki takipçilerin Jazz’a göre arıza ihtimali iki kat fazla olsa da 10 yaşındaki Mini ve Fiat Punto da gayet sorunsuz görünüyor.

    C Sınıfı
    ADAC 2020 Otomobil Arıza İstatistikleri Yayınlandı -  Hangi modeller sorunsuz beraber yorumlayalım.


    ADAC Değerlendirmesi
    Alman premium markalar Audi, BMW, Mercedes’in oldukça güvenilir. Özellikle, Audi A3 ve Q3, BMW 1 ve 2 serisi ve BMW X1 olumlu bir şekilde ayrışıyor. Mercedes, A ve B Sınıfı ve CLA ve GLA serisi sorunsuzluk mazisi temiz. Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Skoda Rapid ve VW Beetle da güvenilir. Bununla birlikte önceki yıllarda olduğu gibi, Nissan Qashqai özellikle kötüdür. Tespit edilen arızalarının yıllarca giderilememiş olması da şaşırtıcı. Kia Ceed de model yılına göre farklı sorunlar çıkarmaktadır.

    Sorunsuz Araçlar
    Audi A3 , Audi Q3, BMW 1 Serisi, BMW 2 Serisi (Grand ve Active-Tourer dahil),BMW X1, Hyundai Tucson, Mercedes A-Klasse, Mercedes B-Klasse, Mercedes CLA, Mercedes GLA ,Mitsubishi ASX , Skoda Rapid, VW Beetle

    Fiyasko
    Ford C-MAX (2010)
    Ford Kuga (2012)
    Hyundai i30 (2010)
    KIA Ceed (2011-13)
    KIA Sportage (2011)
    Nissan Qashqai (2016-17)
    Peugeot 308 (2010-12)
    Renault Kangoo/Rapid (2015-17)
    Renault Scénic (2014-15)

    Öznel Değerlendirme
    Gözler ülkemizde çok sevilen ve sorunsuzluğuyla bilenen Honda Civic ve Toyota Corolla’yı arıyor. Ancak her iki araç da sedan araçların neredeyse hiç satılmadığı ve hatchback araçlarda ise Alman markalarının domine ettiği pazarda istatistik oluşturmaya yetecek kayıt sayısına ulaşmadığından listede yer almıyor. Corolla ile Auris aynı platformu, motor ve şanzımanları kullandığı için sonuçlar Corolla'yı değerlendirmek için kullanılabilir. Genel gözlemim 2010 yılı sonrasında Almanya’da satılan Toyota’ların büyük bölümünün HYBRID modellerden olduğu yönünde.
    BMW X1 tüm model yıllarında çok az sorun çıkarıyor. BMW X1 araştırmanın tümü genelinde 10 model yılının tamamında istatistiksel olarak ortalamanın en güvenilir bölgesinde olduğunu gösteren koyu yeşil verisi olan tek araç.

    Ford Transit Connect, Peugeot 308 ve Renault Scenic hiçbir model yılında ortalamanın üzerine çıkamamışlar. (Hiçbir model yılında yeşil alanda yer alamamış).
    Tüm modeller içerisinde 2011 model KIA Ceed bu sınıfta en fazla arıza çıkaran araç olmuş. Nissan Qashqai'nin yeni modellerinin çok sorunlu olduğu görülüyor.

    5 yaş araçlarda Audi, BMW ve Mercedes’in tüm modellerinin çok başarılı olduğu görülmektedir.
    10 yaş araçlarda Mercedes A Serisi, BMW 1 ve X1 ile Toyota Auris’in ortalamaya göre en sorunsuz araçlar olduğu göze çarpmaktadır.

    D Sınıfı

    ADAC 2020 Otomobil Arıza İstatistikleri Yayınlandı -  Hangi modeller sorunsuz beraber yorumlayalım.

    ADAC Değerlendirmesi
    Orta sınıfta Bavyeralı üreticilerin “sorunsuz” sıfatının hakimi oldukları görülüyor. Audi A4 , A5 , Q5 ve BMW 3 , 4 ve X3 oldukça sağlam. Mercedes, C serisindeki eski sorunlarından ders almış ve iyiye doğru gidiyor.
    Orta sınıf MPV’ler Ford S-Max, Seat Alhambra ve VW Sharan yüksek sıklıktaki arızlarıyla korkutuyor. Ford S-Max’de sık oluşan akü sorunlarının yanında partikül filtresi, yakıt pompası veya alternatör arızları da görülüyor. Seat Alhambra ve VW Sharan için kötü sonuç çoğunlukla egzoz gazı devridaimi ile ilgili problemlerden kaynaklanmaktadır.

    Sorunsuz Araçlar
    Audi A4
    Audi A5
    Audi Q5
    BMW 3 Serisi
    BMW 4 Serisi
    BMW X3
    Mercedes GLC
    Mercedes GLK-Serisi

    Fiyasko
    Ford S-MAX (2010,2016-17)
    Opel Insignia (2015-16)
    SEAT Alhambra (2013-14,17)
    VW Sharan (2013-14,17)

    Öznel Değerlendirme
    Alman premiumlar her yaşta çok sorunsuz görünüyor. Kullanılmış MPV tercih edecekler iki kere düşünmeli. Sorunsuz olarak nitelendirilebilecek MPV neredeyse yok. Ford Mondeo ve Opel Insignia her zaman ortalamanın gerisinde kalmış. Ülkemizde çok sevilen Passat’ın B7 kasası son yılları hariç sorunlu görünüyor. İyi haber ise yeni kasasında Passat (B8) iyi bir performans sergiliyor. 2017 modelde normalden yüksek arıza oranları görülmesi dikkat çekiyor. 2017 model yılında bir model eski olana göre bile gerileme görülmüş. Aynı yıl VW Sharan ve Skoda Octavia’nın da ortalamadan sorunlu olması bu model yılı VW araçları için ilginç bir durum olmuş.

    5 yaş araçlarda Audi ve BMW’ler harika performans sergiliyor. Mercedes de hemen arkalarında.
    10 yaş araçlarda Audi A4, Q5 ve BMW 3 serisi gayet sorunsuz görünüyor. Mercedes ise sorunlu görülüyor.
    Sanıyorum aks mesafesinden ötürü Ford Transit,VW Transporter gibi araçlar da bu grupta alıyor.

    E Sınıfı

    ADAC 2020 Otomobil Arıza İstatistikleri Yayınlandı -  Hangi modeller sorunsuz beraber yorumlayalım.

    ADAC Değerlendirmesi
    Üst orta sınıfta, Audi A6 ve BMW 5 serisi her zamanki gibi sorunsuz. Ticari araçlarda da en azından genç modellerde, Vito , Viano ve V-Serisi ile Mercedes , rakipleri Ford Tourneo , Opel Vivaro , Renault Trafic ve VW Transporter'ın biraz önünde görünüyor.
    Dokuz ve on yaşındaki Mercedes E-Serisi her zamanki gibi kötü. Marş, kontak kilidi ve akü gibi bileşenlerle ilgili sorunlar, direksiyon sistemindeki aşınmış hortumlar ve arızalar görülmüştür. Mercedes E sınıfı için 2013/2014 model yılından itibaren tablonun iyileşmektedir.

    Sorunsuz Araçlar
    Audi A6
    BMW 5 Serisi
    Mercedes GLE

    Fiyasko
    E-Serisi (2010-11)


    Tüm Sınıflarda En Güvenilirler

    ADAC’ın kullandığı yeni bir veritabanı geçmiş bilgileri birleştirme imkanı sağlamış ve yıl başına 7 bin araçtan fazla olan modeller için 20 yaşına kadar olanlarının arıza istatistiklerini hesaplamak mümkün hale gelmiştir.
    Tüm sınıflar içerisinde Toyota Yaris tüm yıllarda en güvenilir araç olarak nitelendirilmiştir.
    Audi A3, A4, Mercedes A serisi de sorunsuz modeller arasında kabul edilmektedir. BMW 5 serisinin geçmişe göre çok daha az arıza çıkarmaya başladığı belirtilmiş ve bu alandaki ilerlemesi takdir edilmiş.
    2002’den 2013’e kadar Renault Twingo da başarılı bulunmuş.

    Öznel Değerlendirme

    5 Yaş En Sorunsuz Araçlar
    Alman Premium markalar,tüm 5 yaş araçlar içerisinde en sorunsuz olanları. Audi, üç modeliyle ilk beşe girmiş. BMW iki modeliyle zirvede eşlik etmiş.


    10 Yaş En Sorunsuz Araçlar
    10 yaşındaki araçlara ilişkin veriler incelendiğinde en sorunsuz ilk 5'de 5 farklı markanın sıralandığını görüyoruz. Almanlar ve Japonlar iki üreticisini ilk 5’e sokarken, Güney Kore’li bir üretici de zirvede yer alıyor.
    ADAC 2020 Otomobil Arıza İstatistikleri Yayınlandı -  Hangi modeller sorunsuz beraber yorumlayalım.

    Fransızlar sorunlu mu?
    İstatistiksel olarak bakılacak olursa Peugeot 206 ve 207’nin arıza çıkarma ihtimali çok yüksek. 208, ilk yıllarında vasatı aşamıyorken 2016 ve 2017’de toparlanmış görünüyor. 2008 de tüm yıllarda ortalamadan iyi olan tek Peugeot. 308 ise ilk jenerasyonda sınıfının en sorunluları arasında. Güncel 308’de sevindirici ilerlemeler görülüyor. Artık sorunlu denemez ama ortalamanın üzerinde çıkıp sorunsuz denmesi için de çok erken. 3 yaşında bir Peugeot 308 en sorunsuz araca göre halen 6 kat fazla arıza veriyor.

    Citroen’de Berlingo ve C3 listede görünüyor. Berlingo 2014 öncesi sorunluyken, sonrasında sorunsuz görünüyor. C3’ün iki model yılına ilişkin verisi bulunuyor. 10 yaş ve 3 yaş performansları gayet iyi.

    Renault Twingo 2013’e kadar sorunsuz görünüyor. Sonrasında ortalamadan kötü. Clio vasatı aşamıyor. Captur ise en sorunsuzlar arasında. Megane, Scenic ve Kangoo ise neredeyse tüm model yıllarında sorunlu görünüyor.

    Özetle Fransızların da artık Renault Captur ve Peugeot 2008 gibi sorunsuz modelleri var. Renault’nun Captur’daki başarı formülünü tüm model gamına yayması gerekiyor. PSA grubunda da ilerleme görülüyor ama rakipler çıtayı çok yükseğe çekti. Maziyi unutturmak zaman ve daha fazla çaba istiyor.

    Japonlar halen sorunsuz mu?
    Toyota Aygo ve Yaris yıldız gibi parlıyor. ADAC’a göre tüm sınıflar içinde en iyisi Toyota Yaris. Her ikisi de neredeyse kurşun geçirmezler. Auris de 2012 model yılı haricinde hep iyiler arasında.

    Honda Jazz da listede yer aldığı yıllarda ortalamadan iyi sonuçlar sergilemiş. Küçük Japonlar yaşlandıkça genç kalıyorlar. Honda Jazz ve Toyota Aygo 10 yaş araçlar içinde en sorunsuzlar arasında yer alıyor.

    Suzuki Vitara da tüm yıllarda ortalamadan sorunsuz. Swift 2013-2015 arası vasat görünse de diğer yıllarda ortalamanın üzerinde.

    Mitsubishi SpaceStar da gayet sorunsuz görünüyor.

    Mazda ise Ford ile ortak geliştirilen son proje olan ikinci nesil Mazda 3 sonrasında durumu toparlamış görünüyor. Öz kaynaklarıyla geliştirdiği Mazda 3 ve CX-5 2014 sonrasında sorunsuz.

    Nissan’nın AB pazarındaki -Japonya üretimi 370 Z ve GT-R haricindeki- Renault ile ortak araçlarına artık Japon denemeyeceği için Japonlara halen sorunsuz denebilir.

    Makyaj operasyonları işe yarıyor mu?
    Makyaj operasyonları genellikle teknik iyileştirmeler de içerdiğinden sorunsuzluk düzeylerine olumlu etkiye neden olduğu söylenebilir. Örneğin Ford Focus III ve C-Max'de 2015 sonrası makyajlı modeller makyajsızlara kıyasla çok daha sorunsuz.

    ÖZNEL DEĞERLENDİRME - Tartışma ve Sonuç

    Çalışma sonuçlarını ülkemiz pazarındaki modellere genelleştirmek mümkün mü?
    Almanya pazarındaki tercih edilen yakıt türü tercihleri, motor ve şanzıman tipleri ülkemize göre farklılıklar gösterdiği için sonuçların da farklılıklar göstermesi beklenmektedir. Örneğin en güvenilir araçlardan birisi olan BMW X1 incelenecek olursa AutoScout24 üzerinden Almanya’da satışta bulunan 2010-2017 arası araçların Almanya'da %76’sını, ülkemizde ise %37'sini dizel motorlu araçlar oluşturmaktatır.

    BMW X1 özelinde ülkemizde satılan en çok satılan benzinli N20B16 motorun sorunsuzluk seviyesi ile Almanya pazarındaki en çok satılan dizel N47 motorun sorun çıkarma ihtimallerinin de farklı olması kuvvetle muhtemel.

    Özellikle lüks araçlarda -vergi sistemi farklılığından ötürü- ülkemizde küçük hacimli motorlar tercih edilirken Almanya’da yüksek hacimli motorlar tercih edilmektedir.İki ülkede de çok satan F10 BMW 520i, N20B16 kodlu 1.6 litrelik motorla sadece Türkiye’de satılmaktadır. Genelleme yapmanın zorluğunu gösteren bir diğer örnek de küçük sınıfın en sorunsuz modeli olan Toyota Yaris’in Almanya’da satılan versiyonlarının büyük bölümünü HYBRID versiyonlar oluştururken, ülkemizdeki versiyonların büyük bölümünü 1.33 veya 1.5 benzinli motorların oluşturmasıdır.

    Küçük sınıflarda her iki ülkede satılan motorlar çok benzer olsa da şanzıman tercihlerinin büyük farklılık gösterdiği görülmektedir.Ülkemizde Polo’nun %43'ü otomatik şanzımanla satılırken, Almanya’da ise sadece %14’ünün otomatik şanzımanla donatıldığını görülmektedir.Benzer durum diğer sınıflarda da görülmektedir. Örneğin Almanya’da Passat’ın %55’i Golf’ün %33’ü, ülkemizde ise Passat’ın %76’sı, Golf’ün ise %57’si DSG şanzımanla donatılmış durumdadır. DSG şanzıman tercih oranının Almanya'ya göre %50 fazla olduğu görülmektedir. Bu durum istatistikleri ülkemiz pazarındaki araçlar için genelleştirmeyi zorlaştırmaktadır.

    Almanya’nın yol ve trafik koşulları ile ülkemizdeki koşullar büyük farklılık göstermektedir. Örneğin dur-kalk yüzünden ısınıp şanzıman uyarısı veren araç oranının ülkemizde çok daha fazla olması muhtemeldir. Ülkemizin engebeli topoğrafyası, şehir merkezlerinde dahi yükselti farkının yüksek olması, yol kalitesi vb. hususlar az da olsa sorunsuzluk düzeylerini etkileyebilir.

    İklim de büyük farklılık gösteren bir başka husustur. Ülkemiz genelinde çok farklı iklim koşulları görülmektedir. Ülkemizde +50 ile -40 derece arasındaki sıcaklıklar görülmektedir. Bu durum ısıtma ve soğutma sistemlerine düşen yükü fazlalaştırmaktadır. Almanya için yeterli olan bir sistem ülkemizde yetersiz kalabilmektedir. Şüphesiz bu noktada araçların ülkelere göre farklı yazılım ve donanımlarla üretildiği hususu akla gelecektir. Ancak unutulmamalıdır ki bu durum ayrı bir Ar-Ge ve uyumlaştırma becerisi gerektirmektedir ve her markada farklı sonuçlanan bir süreçtir. Ülkemize gönderilen araçlar hem 50 derecede hem de -40 derecede çalışmak durumunda kalabilmektedir. Bunun sonucu olarak araçların 90 derecelik bir sıcaklık aralığında sorunsuz hizmet sunması beklenmektedir.

    Benzer farklılıklar yakıt ve servis hizmetlerinin ülke özelindeki yapısı ve kalitesi için de göz önünde bulundurulmalıdır. Garanti sonrası yetkili servise devam oranı, özel servislerin kalitesi, tamir ve bakım işlemini gerçekleştiren servis ve personelin standartları büyük farklılıklar göstermektedir. Bu durumun farklı markalar üzerinde farklı etkilerinin olması muhtemeldir. Maalesef ülkemizde yetkili servislerde dahi eğitimli ve talimatnamelere uygun işlem gerçekleştiren personel sıkıntısı olduğu, standartlarda farklılıklar olduğu, bazı markalarda araca uygun yağ tedariğinin geciktiği görülmektedir(bknz. Ford Otosan’ın 1.5 TDCI’lar için 0W-30 yağı çok geç getirmesi).

    Ülkemiz özelinde periyodik bakım mantığının yetkili servisler haricinde tam kavranamadığı görülmektedir. Sanayide bakım yaptırmak, genellikle yağ ve filtre değişimlerinden ibaret görülmektedir. Marka üzerinde ihtisaslaşmış özel servislerin çoğunda aracın bakım çizelgesine uygun hizmet sunulmamaktadır. Değişmesi, ayarlanması veya kontrol edilmesi gereken birçok sistem veya parça gözden kaçırılmaktadır. Akü seviyesi ölçümleri gerçekleştirilmemektedir. Bireysel ustaların veya özel servislerin teknik eğitime, nispeten pahalı lisanslı arıza tespit cihazlarına, markaya ve modellere özel tamir ve bakım ekipmanlarına erişimleri, bunlara yatırım yapma oranları ve genel bilinç düzeyleri düşük kalmaktadır.

    Bakım aralıkları ülkeler arasında büyük farklılıklar göstermektedir. Almanya pazarında binek araçlarda 30-40 bin kilometreye varan periyodik bakım aralıkları sunulurken ülkemizde en yüksek bakım aralığının 20 bin kilometre olduğu görülmektedir.

    Ülkemizde eski dönemlere kıyasla yakıt kalitesinde büyük iyileşme görülmektedir. Birçok dağıtıcı yüksek standartlarda hizmet sunmaktadır. Bununla birlikte az da olsa yakıt kalitesine bağlı sorunlar yaşanmaya devam etmektedir. Ülkemizde direkt enjeksiyonlu olmayan benzinli motorlarda LPG kullanımı oldukça yaygın. Özellikle yaşlı araçlarda LPG kaynaklı sorunlar sıklıkla yaşanmaktadır. Sorunsuzluk konusunda doğru uygulanamamış LPG'nin büyük dezavantajı bulunmaktadır.

    Kullanıcı alışkanlıkları, kullanma kılavuzu okuma oranı, sürücü eğitimindeki farklılıklar vb. hususlar neticesinde farklılaşan davranışlar da araçların sorunsuzluk seviyesini etkileyebilmektedir. Örneğin ülkemizde arıza lambası yandığı durumda çekici veya yol yardımı çağırma oranının yurt dışına göre çok daha düşük olduğu söylenebilir.
    Yukarıda yer alan ve yer verilmeyen birçok farklı unsur araçların genel sorunsuzluk düzeylerini farklılaştırmaktadır.

    Almanya’daki tüm arızaların %50’sinin ADAC tarafından sisteme kaydedildiği belirtilmektedir. Bu nedenle çalışmanın kapsayıcılık oranı oldukça yüksek. Bu düzeyde bir örneklemin, geneli yüksek güvenilirlik düzeyiyle yansıttığı kabul edilebilir. Arıza veri tabanı;bağımsız, sistematik ve kapsamlı olduğundan sonuçları önemseyip üzerinde kafa yormaya değer. Ülkemize özel farklılıklar göz önünde bulundurularak alınması düşünülen araçlar iyi incelenmeli, zayıf noktaları gözden geçirilmeli ve satın alınacak modele ilişkin geçmiş servis kayıtları kontrol edilmelidir. Mümkünse yetkili serviste detaylı ekspertiz yaptırılmalıdır.


    ADAC çalışmasına erişim:https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/unfall-schaden-panne/adac-pannenstatistik/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akılfikir -- 15 Haziran 2020; 23:59:56 >







  • Bakım aralığı avrupada 40 bin yazısını okuyunca dumur oldum. Bu yollarımızın ne kadar boktan oldunu gösteriyor. Havaya uçan paraları siz hesab edin. Bu kodumun yollarından neler çektik. Şehir içindeki yollar bizim köyün eşşeğinin götü gibi. Bitik vaziyette. Her 10 binde bir bakım nedir yahu. Arabaya çalışıoz resmen.
    Almanya'da yaşıyorum. Düz bir yolda otomobilin akıyor. Kış gelince otomobilini garaja çekip düşük model kışlık otomobilini kullanıyorsun. Yaz gelince tekrar aracını çıkarıp düz otobanlarda ya da yaşadığın şehirde markete gidip geliyorsun sorun yaşaman çok zor. Türkiyede hayvan gibi yokuşlar saatlerce sıkışık trafik ve o zor yokuşlarda sıkışık trafikte saatlerce sürüş.Bu zorlu sürüşü otomobiline her gün yaptırıyorsun doğal olarak bozuluyor.Türkiye coğrafyasına otomatik şanzıman dayanmaz.
    bana çok objektif gelmedi..AUDI ler kral çıkıyor hesapta...ama forumda her audi serisinde motor da * şanzıman da kronik sorunlara rastlanıyor...yağ yakan-yağ eksilten kronik sorunlu motorlarla - yada DSG nin ikizi şanzımanla nasıl bu kadar harika sonuçlar almışlar merak ettim?

    birde dacia modelleri - toyota auris-mazda 3 gibi sorunsuzlukları ile meşhur modelleri nasıl geride bırakmış? hayret.
  • Zevkle okudum. Ceviri ve degerlendirmeler için tesekkurler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • octavia passatla ayni sinifta yani d sinifi, superb e sinifi. kavga baslasin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dedikleri gibi fransızlar sorun yumağı çıkmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyotanın sorunsuz olmasının başlıca karmaşık teknolojiler yok sebebi yağ bakımı uyarısı bile yok.

    Motor zaten sorunsuz yeni kasanın üst paketlerin doluluğu fena değil bir 10 yıl sonra tekrar bakmak lazım toyota aynı yerinde olacak mı

    2019 model araba yapıyorsun yağını kağıttan takip ediyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrcnd -- 15 Haziran 2020; 21:8:17 >
  • Cok keyifli ve bilgi dolu bir yazi olmus. Cok keyif aldim. Sorunsuz araclardan birine bindigime mutluyum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeğinize sağlık Türkiye ve Avrupa da satılan araçlar için epey Bi bilgilendirici.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Toyota+Lexus

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üstad emeğine sağlık güzel bir konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bakım aralığı avrupada 40 bin yazısını okuyunca dumur oldum. Bu yollarımızın ne kadar boktan oldunu gösteriyor. Havaya uçan paraları siz hesab edin. Bu kodumun yollarından neler çektik. Şehir içindeki yollar bizim köyün eşşeğinin götü gibi. Bitik vaziyette. Her 10 binde bir bakım nedir yahu. Arabaya çalışıoz resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dört teker bir direksiyondan ibaret japonlar tabi sorunsuz olur sorun çıkaracak donanım mı var?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • clioyla captur arasında neden bu kadar fark var anlamadım. Elektronik, genel altyapı birebir aynı.
  • Japonlar aslında çok masum değil fren sistemi sorunları,hatalı airbag gibi belirlenen problemleri vardı.Ülkemiz adına konuşmak gerekirse fransızlar arasında en sorunsuzu renault mercedes'in bu kadar sorunsuz olarak ilan edilmesi garibime gitti dci motorlarla ilgili sorun yaşıyorlardı.
  • Listede Volvo göremedim
  • ezimuse kullanıcısına yanıt
    Hocam volvo sorunu ona çarpanlara çıkartıyor sanırım
  • torrentfilm T kullanıcısına yanıt
    onun dışında pek elektriksel arızalar, motor da yok sanırım.
    Benim v40 98 model şimdiye kadar yolda bırakacak cinsten bir sorun yağ basınç sensöründen yağ kaçırması oldu. Eve kadar yağ akıta akıta gittim sonra kendim değiştirdim sensörü.
  • Bizim ülkede bakıma pek para harcanmaz o yüzden Japon iyidir. Mersonun yeri ayrı onu saymıyorum.
  • B sınıfında Punto sorunsuzluk olarak koyu yeşil ve oranları çok iyi. 2011 den sonraki makyajlı kasalarda sorun oranı daha da azalmış.

    Gerçekten Punto kullandıklarımın içinde sorunsuzuydu.


    Audi özellikle c ve d segmentinde döktürmüş. Helal olsun.


    B sınıfında i20 kırmızı çizgide ve çok sorunlu görünüyor. Ben sorunsuz biliyordum şaşırdım diyebilirim.

    D sınıfında Mondeo ve İnsignia bayağı oranları kötü. Bu ikili de hayal kırıklığına uğrattı .
  • Enki kullanıcısına yanıt
    Hali hazırda 2012 puntom var dizel ben mi şanslıyım bilmiyorum ama bakım dışında masraf çıkarmayınca sıkıldım ben oynamaya başladım :) Bluetooth hız sabitleme Kolçak jant vs taktım
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.