Merhaba dostlar yeni araba aldım 2001 model golf benzinli 196.000de ekspertiz yaptırma gereği duymadım eski araba diye normal ustaya gösterdim usta motoru inceledi araçta motor yorgunluğu yok dedi böyle bi tabir ilk defa duydum nedir bu ustayada sordum araba yüksek devire hızlı yükselmiyor daha önce sürekli düşük devir kullanılmış dedi böyle bi durum varmı kafama takıldı paylaşmak istedim < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Aracın Motor Yorgunluğu
-
-
Öyle birsey yok. Makine bunlar. Eger orjinalinde olduğu gibi değilse mutlaka arızalı bir parçası vardır. Ustanızda arızalı parçayı anlayacak kapasite yoktur. En nihayetinde mühendis degil, Söke taka usta olan insanlar. Mühendis olabilecek kafaya sahip olup, Söke taka öğrenen gerçek ustalara lafım yok tabi.
Bu videoda eger aracınızda gerçekten bir problem varsa, problemin kaynaklarından biri yatıyor olabilir.
https://www.youtube.com/watch?v=Mvx9d-k_tmw&feature=youtu.be
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Usta saçmalamış
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Usta ne demek istemiş bilmiyorum ama aracınız motor özellikleri itibariyle geç devirlenen ve geç hızlanan bir araçtır.
Performansını ancak yüksek devirde ve uzun yolda yüksek hızlarda gösterir.
-
196 binde benzinli motorda motor yorgunluğu olmaz zaten motor yorgunluğu arabayı çok bağırtarak kullanırsan olur bazıları var 4.vites 5000 devire kadar getirip vites atıyor buna gerek yok ideal olan 2000 devir senin araçta öyle kullanılmıştır belki ustanın demek istediği odur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yüksek devir, tam kapasite çevirmek, makine düşmanıdır, usta, zaten motorun sesinden anlar ne olduğunu. Sizinkine okey verdiğine göre iyi durumda demek, kaliteli yağ ve sık km gelmeden yağ değişimiyle uzun yıllar arabalık yapar, tapagaz basarsanız da yarı ömrü gider.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selamivural -- 17 Nisan 2022; 18:12:53 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Araç belirli bir süre sonra sürücünün kullanım tarzına adapte oluyor. Parçanın adını tam hatırlayamadım beyin gibi bir şeydi. Yani aracı sakin sürüyorsanız araç gaz tepkisini vs ona göre ayarlıyordu.
Bu adapteyi sıfırlamak için akü kutup başlarını söküp biraz beklemeyi (5 10 dk falan) öneriyorlardı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KararanBitki -- 17 Nisan 2022; 18:57:11 > -
Üst devirlerde pek kullanılmamış bir motorun o devirlerdeki rodajı eksiklidir ve o devirlere biraz geç çıkabilir. Küçük bir farktır ama sürekli aynı motorları yan yana gören biri aradaki farkı anlayabilir.
Mekanik bir fenomendir. Burada eksik olan rodajın sürekli devam eden ve aslında her devir için olduğu bilgisi. Üst devri görmemiş veya çok az görmüş bir motorun o devirdeki rodajı eksik kalmıştır. Yine, yanlış viteste, aşırı yüksek devirde, veya aşırı soğuk kullanıldığında motorda bozulan şey rodajdır. Geometri ve yüzeyler aşırı bozulmadıysa bir süre doğru şartlardaki çalışmadan sonra tekrar rodaja gelir. Üçüncü kademede ses çıkarmaya başlayan fan motoru uzun süre birinci hızda kullanıldıktan sonra üst kademedeki bu ses kaybolması da yeniden rodaj gördüğü içindir.
Yine de enjeksiyonlu, bilgisayarla idare edilen bir motordaki bu gözleme pek güvenmeyin. Ancak böyle bir ifadeden ustanın eksikli olduğu fikrine kalpılmadım.
-
Yüksek devir arabanın keçelerini contalarını sekmanlarını daha çabuk yıpratır en ideal devir 2500
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yüksek devirdeki rodajın eksik olmasının mantığı nedir?
Aracın devri yükseldikçe pistonları blok içerisinde daha uzun mesafede mi hareket ediyor yani. Her hareketli parça aynı görevin yapar, yalnızca devir yükseldiğinde daha sık hareket etmiş olur.
Eski motorda önemli olan LPG'nin sebep olabileceği yıpranma ve hasarlar ile sıvı bakımlarının gerektiği gibi yapılmaması sebebiyle yıpranacak keçe, conta, hortum gibi parçalar ve antifriz kullanılmamışsa pas ve korozyon olup olmamasıdır. Birkaç husus daha vardır elbette.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Benzinli Defender vardı tanıdıkta, bir gün sıcak motor olmasına rağmen sağlıklı çalışan motorla boşta gazı kökledi 5000 devirde krank kırdı hayvan gibi motor.
Yüksek devir subap ayarını bozar, kayışlar daha çabuk eskir, devirdaim daha çabuk yıpranır, normal şartlarda çıkacağınız en üst devir 2500 olsun, ben atmosferiklerde 50'ye gelene kadar 4. veya 5. vitese geçmiş oluyorum.
-
Kaça aldın hocam Golf 4 ü
-
150.000 lira
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Subap ayarını bozmaz da diğerleri doğru. Subap ayarını sürekli motor freni yaparak kullanırsan bozuluyor. Eski 1991 Renault 9 Springten biliyorum motora kompresyon bindiğinden sürekli motor freni yapıyorduk subap ayarları hoşaf oldu motor çalışması garipleşti
Usta sallamış motor yorgun diye bi tabir olmaz motor aşınır segman,gömlek,subap ve keçeler vs. km arttıkça eskir. Ama şu da var 300-400 bin km deki 1991 model Renault 9 da uzun yolda bayağı üst devir çevirmiştim, şehir içine girince aracın anlık gaz tepkileri daha iyi oldu. Motor içindeki kurumu ve atıkları temizlediğinden olsa gerek sürekli düşük devirde çok sağlıklı değil. Redline çevirmediğin ve kesiciye sokmadığın sürece problem yok.
-
Alıntı
metni:Yüksek devirdeki rodajın eksik olmasının mantığı nedir? Hareketleri etkileyen, motordaki temel farkı yaratan sekman geometrisi. Sekman hareketini asıl etkileyen de termal genleşme. Termal yük devirle orantılı artıyor.
İkinci önemli etkinin sebebi, her hareketli parça toleransıyla orantılı geometrik düzensizlik içinde hareket eder. Yani, hiç bir hareketli parça geometrik olarak sıfır boşluklu olmadığından hareketlerine boşlukların içindeki hareketinin de eklemesi gerekir. Bir yatak/mil mekanizmasında mil aslında mükemmel bir merkezi değil bir yörüngeyi takip eder. Bu ikincil hareketler spesifik hızlara bağlıdır. Basit mekanizmalarda değilse de yüksek hızlı mekanizmaların tararımında bu geometriler hesaba katılıyor. Rodajı termal genleşmelerden bağımsız olarak devir-spesifik yapan şey bu.
Rodaj sıkı gelen bir parçanın açılması gibi anlaşılıyor herhalde. Kısmen doğru ama tam olarak doğru değil.
-
Bedava almışsın hocam.
Muadil yaşta Fabia'lara 180-200 çekiyorlar.
Felicia'lar 100 bin lira.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Öyle birsey yok. Makine bunlar. Eger orjinalinde olduğu gibi değilse mutlaka arızalı bir parçası vardır. Ustanızda arızalı parçayı anlayacak kapasite yoktur. En nihayetinde mühendis degil, Söke taka usta olan insanlar. Mühendis olabilecek kafaya sahip olup, Söke taka öğrenen gerçek ustalara lafım yok tabi.
Bu videoda eger aracınızda gerçekten bir problem varsa, problemin kaynaklarından biri yatıyor olabilir. https://www.youtube.com/watch?v=Mvx9d-k_tmw&feature=youtu.be |
Benzer içerikler
- chery tiggo 7 pro yorumlar
- tavan sigara yanığı tamiri
- citroen c3 1.2 puretech yorum
- bsi beyni nedir
- opel corsa 1.4 swing yorumları
- byd seagul
- bmw 420i gran coupe fiyat
- honda civic 2024 fiyat listesi
- 2024 kia sorento
- chery tiggo 8 pro özellikleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X