Şimdi Ara

DSG ne kadar hızlı vites değiştiriyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
4.293
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • DSG sansımanlı araba süren arkadaslar,
    size bir sorun olacak
    6. yada 7. vitesde 80-90 km hızla giderken ( muhetemelen devir 2000 civarında oluyor)
    bu hızda gaza aniden basınca vites muhtemelen otomatik olarak 3 ya da 4 e geciyordur.
    Bu gecme suresi ne kadar oluyor nasıl bir tepki veriyor.
    yani klasik otomatikde bu süre fark edilebilir bir sürede gercekleşiyor.
    Yani merak ettiğin konu su, DSG bir alt ya da bir üst vites için hazırda diğer vites dişlisini bekletiyor dolayısıyla bir gecikme olmadan vites küçültebiliyor. Peki,
    2 vites hatta bazı durumlarda 3 vites birden küçültmesi gerektiği durumlarda ne yapıyor.
    Bu konuda bana bilgi verirsenin sevinirim.
    Cevaplar için teşekkür ederim.



  • 1.6 DSG ibiza aracım.7 viteste düşük devir ve düşük hızda giderken gaza köklesen bile 5. vitese düşüyor benim araçta.Amac düşük devir , yüksek performans vede az yakıt tüketimi olduğu için dediğiniz gibi 3 veya 4. vitese düşme yaşanmıyor.Daha önce yarı otomatik ve tiptronik araçlar kullandım ve vites geçişlerini kıyaslarsak DSG şanzımanın çok hızlı olduğunu söyliyebilirim.
  • VW fanatiği değilim ama DSG'nin inanılmaz hızlı olduğunu belirtebilirim. Orta halli araçlarda daha iyi bir şanzıman yok. Neredeyse hepsini kullanma ya da içinde seyahat etme şansım oldu. Gaz tepkilerine Mercedes'in 7G Tronic'inden bile daha net cevaplar veriyor. Ayrıca son viteste düşük devirlerde çok iyi yakıt tüketim değerlerine ulaşabilmek mümkün.
  • @mertcan47
    Sorunun cevabı bu olsa gerek ki;yüksek viteste düşük devirde giderken eğer gazı birden köklersen şanzıman vites düşürmeyi 1 saniye gibi bi düşünme zamanından sonra uygun vitese geçiyor.Benim bildiğim ve kendi kullandığımda DSG lerin hepsi aynı yapıda.Yani bu 1 saniye şanzımanın düşünme zamanı.

    Ama normal de vites yükseltme ve düşürme gerçekten konforlu ve çok hızlı.Yanlış bilmiyorsam 0.03 saniye.
  • playumb
    evet bende bunu merak ediyordum yani dsg de 1 büyük vitesden küçük vitese gecmek için 1 sn gibi bekliyor yani.
    hemen gaza bastıgınız anda hızlanmıyor yani.
    ama yine bu süre anladığım kadarıyla epey kısa.
    cevaplar için tesekkür ederim.
    en kısa zamanda bir dsg test etsen iyi olacak.
    Bu arada bu dsg nin fiyatlarını forumda 16.000 ytl oldugu gibi yazılar var bu doğru mu?
    birde ses yapması dışında bu dsg de arıza filan yapıyor mu?
    forumlarda ve dergilerde dsg sanzıman garantiden değişti gibi bazı yorumlar var.
    Bu dsg nin arıza durumu nasıl. Malum 0 km alsak 2 yıl garanti var sonrasınıda düşünmek lazım. Y ada 2. el alırsak durum daha dikkat gerektirir.
    bu konuda da yorumlarınızı bekliyorum.
    cevaplar için teşekkürler.
  • Öncelikle 3 çeşit DSG var.
    1.kuru kavramalı 7ileri 2.ıslak(yağlı) kavramalı 6ileri 3.ıslak(yağlı) 7ileri(bildiğim kadarıyla transporter da var sadece) şimdi sen hangisinden alacaksın bu önemli, çünkü kuru kavramalı olanın diğerlerinden fiyatının daha uygun olduğu söyleniyor.
    Ama DSG nin fiyatları hakkında forumda birçok tartışma yaşandı kimi 16 kimi de 22.000 tl den bahsediyor.Forumda Tam olarak bilinmiyor şuanda.

    Ses olayı kuru kavramalı 7ileri olanlarda oldu ama bu seslerden dolayı şanzımanı kırılan,dökülen,bozulan birini duymadım görmedim.

    Garanti konusunda ise zaten araç 2 yıl garantili bu süre zarfında bişey olursa firma yenisi değiştirmekle yükümlü.Ama garanti sonrası veya 2.el araçlarda nasıl bişey olur kestiremiyorum,bilmiyorum.

    Fakat şöyle bi durum var kuru da olsa ıslak kavramada olsa Vw grubu bu şanzımana sahip araçlardan dünyaya yüzbinlerce satıyor.Eğer ki düşünüğün gibi garanti sonrası veya 2.el araçlar alındığında bu şanzımana sahip araçlar bu zamanlardan sonra bozulsaydı mutlaka vw nin sonu olurdu,kendi kendini batırırdı.Bu yüzden vw bunu göze almıştır ona göre üretmiştir diye düşünüyorum ve şanzımanların garanti sonrası kronik bi sorun çıkartacağını sanmıyorum.Yani İnşallah sorun çıkartmaz benim garanti bitti çünkü.

    Ayrıca son paragraf tamamen benim tahminlerim.




  • bildiğim kadarıyla (bu soruyu bende sormuştum) Kick down sırasında normal ileri geri vites değişiminden daha fazla süre gerekiyor...

    çünkü 2 hatta 3 vites birden değiştirdiği için çift kavramanın hazırda bekleme özelliği kullanılmıyor böyle bir durumda.... Ama genede gayet hızlı tabiki...

    Dsg ve benzeri çift kavramalar satın alabileceğiniz en hızlı vites değişimlerine sahip araçlardır.....



    (hazırda bekleme olarak bahsettiğim şimdi bu viteslerde 1-3-5-7 ayrı 2-4-6 ayrı kavrama oluyor... Atıyorum araç 5. viteste gidiyor siz kick down yapıyorsunuz araç 3. vitese düşüyor... Burda 2-4-6 ya bakan kavramanın hiç bir artısı olmuyor gene tek kavrama gibi iş görüyor şanzıman...Ama hız odaklı yapıldığı için genede çok hızlı değiştiriyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Whisper911 -- 13 Haziran 2010; 16:59:59 >
  • Bence yinede manuelden daha hızlıdır.Bizde vitesi 5 ten 3 e atarken şak diye geçiremiyoruz sonuçta
  • o mantıkla tek kavramalarda manuelden hızlı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Bence yinede manuelden daha hızlıdır.Bizde vitesi 5 ten 3 e atarken şak diye geçiremiyoruz sonuçta


    şöyle bir durum var yalnız, sürücü 5 den 3 e atacağını düşünmüyor direk değiştiriyor fakat otomatik vitesin bu isteği önce anlayıp, sonra düşünüp daha sonra vitesi değiştirmesi gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Bence yinede manuelden daha hızlıdır.Bizde vitesi 5 ten 3 e atarken şak diye geçiremiyoruz sonuçta


    şöyle bir durum var yalnız, sürücü 5 den 3 e atacağını düşünmüyor direk değiştiriyor fakat otomatik vitesin bu isteği önce anlayıp, sonra düşünüp daha sonra vitesi değiştirmesi gerekiyor


    Yine de insandan hızlı değiştiriyor.




  • en güzeli tiptronik alıp manuel kullanmak..sadece ileri/geri yaparak daha hızlı vites geçişi sağlamak mümkün...
  • pug 308 in otomatiği tam bi facia idi bu konuda. sanırım 3 saniyede falan değiştiriyodu vitesi ve devir düşüyodu. Bi sefer sollamada sıkını yaşadım bu yüzden.
  • Şöyle anlatayım;
    sorduğunuz soru kick-down durumunda şanzumanın nasıl çalıştığına çıkıyor.

    Normalde araç hızlanırken vites geçişleri bildiğimiz gibi göstergeye bakmadan anlaşılamayacak kadar hızlı. vites geçişleri farkedilemeyecek kadar hızlı olduğundan, hiç kesintisiz bir hızlanma var araçta.

    sizin sorunuzda ise; siz sabit bir hızla gidiyorken, gaz pedalına fazladan veya pedalı yapıştıracak şekilde (kick-down) basarsanız evet çok kısa da olsa bir düşünme durumu var bu bekleme de aracın (ecunun) "sizin ne yapmak istediğinizi" anlaması ve hangi vitesi seçeceğine karar vermesi gibi hesaplamalar için şart.
    eğer "S" konumunda sürüyorsanız bu bekleme süresi biraz daha az oluyor çünkü şanzuman zaten yüksek devirde çalışma modunda oluyor; vites düşürme işleminde biraz daha hızlı davranıyor.

    Öte ynadan, siz performanslı odaklı bir sürüş yapacaksanız ve o bir anlık bekleme durumunu dahi yaşamak istemiyorsanız, vites kulakçıkları ile manuel modda kullanmalısınız aracı.
    Kulakçıık ile gelen kesin komutta, kick-down'un aksine şanzuman herhangi bir bekleme yapmıyor. sizin kulakçığa basmanızla vitesin küçülmesi neredeyse eş-zamanlı.
    çok yukarılara çıkmadıkça daha iyi çalışan bir sistem şimdilik pek yok. diğer markalar da bu sistemi sunacaklar zamanla.




  • kick down durumunda ne kadar düşündüğü hususunda net bir süre veremeyeceğim ama bir tek bu durumda aracın düşündüğünü fark ediyorsunuz.
    bunun haricinde vites geçişleri mükemmel denilecek ölçüde hızlı.
    otomatik vitesten pek hoşlanmayan birisi olarak tek tercih edeceğim otomatik şanzıman dsg olur herhalde.
    ayağınızı gaz pedalına koyup kesintisiz olarak aracın hızlanmasını yaşamak (özelikle yüksek hpli tsi'ler ile) gerçekten güzel bir keyif
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    Şöyle anlatayım;
    sorduğunuz soru kick-down durumunda şanzumanın nasıl çalıştığına çıkıyor.

    Normalde araç hızlanırken vites geçişleri bildiğimiz gibi göstergeye bakmadan anlaşılamayacak kadar hızlı. vites geçişleri farkedilemeyecek kadar hızlı olduğundan, hiç kesintisiz bir hızlanma var araçta.

    sizin sorunuzda ise; siz sabit bir hızla gidiyorken, gaz pedalına fazladan veya pedalı yapıştıracak şekilde (kick-down) basarsanız evet çok kısa da olsa bir düşünme durumu var bu bekleme de aracın (ecunun) "sizin ne yapmak istediğinizi" anlaması ve hangi vitesi seçeceğine karar vermesi gibi hesaplamalar için şart.
    eğer "S" konumunda sürüyorsanız bu bekleme süresi biraz daha az oluyor çünkü şanzuman zaten yüksek devirde çalışma modunda oluyor; vites düşürme işleminde biraz daha hızlı davranıyor.

    Öte ynadan, siz performanslı odaklı bir sürüş yapacaksanız ve o bir anlık bekleme durumunu dahi yaşamak istemiyorsanız, vites kulakçıkları ile manuel modda kullanmalısınız aracı.
    Kulakçıık ile gelen kesin komutta, kick-down'un aksine şanzuman herhangi bir bekleme yapmıyor. sizin kulakçığa basmanızla vitesin küçülmesi neredeyse eş-zamanlı.
    çok yukarılara çıkmadıkça daha iyi çalışan bir sistem şimdilik pek yok. diğer markalar da bu sistemi sunacaklar zamanla.

    cvt şanzıman geliştirilebilse keşke aslında mükemmel bir sistem.... Çok daha verimli ... Bazen gece yatınca düşünüyorum cvt gibi sonsuz dişli ama kayış falan olmadan basit bir sistem olarak nasıl olur diye ama aklıma bir şey gelmiyor....




  • Bende hem 1.6 fsı passat hem de 1.4 tsı golf var. ben şanzıman bakımından kayda değer bir fark görmedim. dsg olayına fazla takmayın, gaza basın gidin :)
  • cevaplar icin tesekkür ederim.
    Anladığım kadarıyla DSG hızlı vites değiştiriyor ama sabit hızla giderken kick-down durumunda birazda olsa bir bekleme yasanıyor.
    Sanırım böyle durumlarda en iyi kulakcıklar ile manuel vites kucuktup gazlamak.( tiptronik sanzıman)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.