Herkese merhaba. Araç değiştirme arefesindeyim ve Focus Active kasalar radarıma girdi. Var mıdır kullananı bilgi sahibi olanı? C sınıfında uygun fiyatlı ve ciddi dolu donanımlı başka seçenek bulamadım. Active X donanım olarak ST Line ayarında. 0 km benzin+manueller 1.25 milyon liraya satılıyor. Şişirilmiş adına SUV denmiş Crossover'lar yerine böyle yerden 3cm yükseltilmiş SW kasa daha mantıklı geldi bana. Yol tutuş soru işareti derseniz araçta 215/50/18 tekerler ve arkada bağımsız süspansiyon var. Siz ne dersiniz, her türlü yoruma açığım. |
Ford Focus IV SW Active X
-
-
Focusum var ama şuan bence ticari harici tırt. -
Focus 4 ST line zar zor ölücü fiyatına yeni sattım.
Son kullanıcı FORDu bırakalı uzun yıllar oldu bu ülkede.
Markanın da sadece ticariye önem vermesi, tuz biber ekti.
çok sevmeme rağmen , içim gide gide bir daha ford almam ben.
Ama alacaksam da en dolsundan Active X SW alırdım o ayrı.
-
Eki bir focus kullanıcı olarak eminim sürüşü çok keyiflidir sorun da çıkarmaz. İçim gidiyor active kasaların tasarımına. bütçemi ayarlarsam ya da bir indirim olursa ikinci el falan düşünmem direkt alırım. ayrıca focusun ikinci elinin kötü olacağını sanmıyorum illa ki satılır.
-
Benzinlisinin torku 170 nm çok düşük , çok yakar az kaçar .
-
türkiyede tutmasa da focus 4'ün hem iç hacmi hem de konfor-izolasyon seviyesi adeta d segmenti standartında.
suv'lerden de çok daha mantıklı zira aynı kullanışlığı daha az tüketim, çok daha iyi yol tutuş ve konforla size sağlıyor.
diğer tarafta o kasa ve o lastikle 1.0 motor+manuel şanzıman özellikle şehiriçinde tad vermeyecektir hatta yoracaktır.
alış fiyatı itibariyle, hem modelin tutmaması hem manuel olması derken 2. elde kaybınız da çok olacaktır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 1 Kasım 2023; 11:31:43 > -
Evet tork düşüklüğü kafamdaki en büyük soru işareti. 1 litre ve 1.5 litre arasında bir motor eksikliği var. Firma ticariye ağırlık verince binek oto için yeni motor geliştirmek yerine elindeki eskilerin verimine çalışmış. Deneme sürüşüyle bunu görmem lazım. Gaz pedalındaki tepkiyi ve çevikliği beğenirsem sayılara takılmayacağım.
Bu arada manuel konusu benim için bir sorun değil. Uzun süreli kullanıcıyım. Beğenmezsem de 10 yıl değil garanti süresi olan 4 yıl kullanırım :)
-
SW düşünüyorsanız fazla seçenek yok. Sedan olursa Megane 1.3 motorlu modellere de bakın derim. X sınıfına göre genişliği iyi. Motor çekişi ve yol tutuşu yeterli.
SW araba Türkiye'de öldü. Avrupa ülkelerinde hâlâ güçlü ama. -
Burada alına bilecek en iyi donanım ACTIVE X
Lakin tüm donanımlarda Güvenlik donanımı standart değil.Opsiyonel olarak Q3 : Ford Co-Pilot 360 almak gerekiyor.
Başka paketlerde var ama onları almak çok önemli olmadığını düşünüyorum ama Ford Co-Pilot 360 mutlaka şart.
Neden ACTİVE X derseniz ( Ford SYNC 4 - Bilgi ve Eğlence Sistemi & 13” renkli dokunmatik ekran ve 12.3” Dijital Yol Bilgisayarı Vs.) yeni nesil donanımlar var.
Ama bayilere gittiğinizde ACTIVE X yada TITANIUM X bulmazsınız çünkü getirtmiyorlar.Standart donımlar dışında opsiyonlu modolleri çok az bayillerde bulursunuz.Opsiyon ekletilmiş istersenizde en az 2 ay beklersiniz diyorlar.
-
Yeni Focus'un en alınabilir modeli 1.5TDCI hala.
Sebebi çok.
Az yakıyor, iyi gidiyor. Orta konsolda vites yok ve 8 ileri.
Düz ve benzinli olanlar 6 ileri ortada kocaman vites var. Tüketim de 10 litrenin altına düşmüyor.
Ayrıca tutmuyor diyenlere bakmayın, trafik 2020-2023 model aralığında makyajsız ve makyajlı bir ton Focus'la dolu.
Arıza oranı en düşük, yedek parça konusunda Almanya'da 2 günde parça getiren ender firmalardan biri hala.
Tek sorun yedek parçası oldukça pahalı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zotacing -- 1 Kasım 2023; 19:43:14 > -
Sw olanlarda arkada bağımsız süspansiyon var diye biliyorum.. torsiyon olanı bile çok iyi, bunun sürüş özellikleri ve özellikle de direksiyonu harika keskin olacaktır tahminen bağımsız aks sebebiyle.. nesli tükenen otomobiller bunlar, alıp 3-5 aya satarım demezsen, hepsi gözümde tam almalık, çok kıymetli..
ama normal kullanıcı için tabiki bir anlamı yok bunların.. artı Ford'un binekle işi kalmadı, düz vites C sınıfı artık talep görmüyor, piyasa falan filan.. araba kullanmayı seven, anlayan, uzun süre binmek isteyen biriysen alınır, yoksa anlamı yok..
-
Özel olarak SW düşünmüyordum ama an itibariyle piyasada (gücü düşük de olsa) turbo motorlu, düz vitesli, dolu donanımlı, ve en önemlisi bağımsız süspansiyonlu binek araç sadece Focus Active var. Kendi içinde 2 seçenek var; HB ve SW. Araçları canlı inceledim bugün. D sınıfı sedandan geçiyor olacağım için HB bana ebat olarak ve bagaj olarak ufak geldi. C sınıfı SW kararında bir boyda olmuş. Bu arada araç var ama opsiyon yok. 2 bayiye sordum ellerinde test aracı da yok. Aracın yolda nasıl olduğunu sadece videolardan görebiliyorum. Aracı aldım mı uzun yıllar kullanmayı planladığım için gidişini görmem şart. Bakalım bu konuda Ford Türkiye ile iletişe geçeyim bir.
-
Geçen ay bayiden bu aracı aldım. Sw kasaları çok seviyorum keşke dediğim tek yanı otomatik olsaydı daha iyi olurdu. Soruların olursa yardımcı olmaya çalışırım -
@akgolo açıkçası benim aklımdaki tek soru işareti aracın çekişi. 1600 kg ağırlığındaki aracıma 4 kişi binince 260Nm tork zorlanabiliyor, bu araca yük konulunca 170Nm tork baş edebiliyor mu? Ben tekken zaten her türlü çekecektir diye düşünüyorum.
-
Kesinlikle tavsiye etmiyorum Türkiye'de focus bitti -
Türkiye’de binek Ford bitti. Alırsanız elinizde bile kalabilir, satılan Focusların da %80i şirketlere veriliyor -
Hep söylerim focus bitti piyası ölü uzun vade kullanırım değer kaybı umrumda değil denirse güzel araba ama harici alınmaz -
Görüşleriniz için teşekkür ederim. Ben Türkiye'de Ford markasının veya Focus modelinin algısının düşeceğini düşünmüyorum. Üstelik araçlarımı 10 yıl civarı süreyle kullandığım için elimde kalır gibi bir endişem de yok. Kullandığım süre zarfında mümkün olduğunca sorunsuz bir şekilde vaadettiklerini yerine getirsin yeter. Benim anladığım bu araç bana küçük ve torklu motoruyla, işlevsel ve süslü kasasıyla eğlence vadediyor. Eğer aracı alırsam ilk 4 yıl garanti süresi içerisinde aracın davranışlarına bakarım. Bana güven verirse 7 yıllık resmi yedek parça bulundurma süresini doldururum. Hala işini yerine getiriyorsa kullanma süremi 10 yıla tamamlarım. Garanti süresi içinde satma ihtimalim çok düşüktür.
-
Aracım 2017 Focus Titanium Hatchback 1,6TDCI manuel. Arkadaşım 2023 1,0 Hibrit Titanium Still HB modelini almış. Arka süspansiyon torsiyon, klima kontrolleri ekranda fiziksel tuş yok (yeni nesil araçlar hep öyle), gözlük kutusu yok, iç kalitesi biraz daha basit geldi ve yakıt tüketimi biraz fazla gibi.
Yenilesem sync3'ten sync4'e ve manuel vitesten otomatiğe geçmek dışında hiç bir artısı yok. Yol tutuş, güç ve yakıt açısından eksisi bile var.
Hernekadar biraz daha büyük araba ihtiyacı doğmaya başladı. Kugalara baktım onlar da hala sync3 kullanıyor Makyajlı kasası amerikada piyasaya sürülmüş türkiyeye gelince düşünebilirim.
-
Evet HB ve sedan torsiyon kullanıyor ama Active'lerde HB ve SW bağımsız kullanıyor. Üstüne de ciddi dolu donanım veriyor. Bu paraya bunu verebilmek için de benim gördüğüm 2 yerden kısmış, biri motor diğeri arka yaşam alanı kalitesi.
Focus 4 ST line zar zor ölücü fiyatına yeni sattım. Son kullanıcı FORDu bırakalı uzun yıllar oldu bu ülkede. Markanın da sadece ticariye önem vermesi, tuz biber ekti. çok sevmeme rağmen , içim gide gide bir daha ford almam ben. Ama alacaksam da en dolsundan Active X SW alırdım o ayrı. |
Görüşleriniz için teşekkür ederim. Ben Türkiye'de Ford markasının veya Focus modelinin algısının düşeceğini düşünmüyorum. Üstelik araçlarımı 10 yıl civarı süreyle kullandığım için elimde kalır gibi bir endişem de yok. Kullandığım süre zarfında mümkün olduğunca sorunsuz bir şekilde vaadettiklerini yerine getirsin yeter. Benim anladığım bu araç bana küçük ve torklu motoruyla, işlevsel ve süslü kasasıyla eğlence vadediyor. Eğer aracı alırsam ilk 4 yıl garanti süresi içerisinde aracın davranışlarına bakarım. Bana güven verirse 7 yıllık resmi yedek parça bulundurma süresini doldururum. Hala işini yerine getiriyorsa kullanma süremi 10 yıla tamamlarım. Garanti süresi içinde satma ihtimalim çok düşüktür. |
Hocam bu dünyanın en iyi arabasıymış meğerse. Bir tek analog gösterge kısmı kötüymüş, onu da siz seviyormuşsunuz. Hep olumlu maşallah. |
konuya girip de foto bulamadım. araç güzel. SW güzel. SW + X daha da güzel. Subaru havası var biraz. |
Herkese merhabalar...ocak ayında ada mavisi stationwagon active x paket focus aldık..birk ez sakarya istanbul ve en son bu bayram istanbul,antalya,istanbul yaptım...öncelikle bu aracı tercih etme sebebim çift kavrama değilde tam otomatik 8 ileri vites olması idi.powershift viteslerde iyi deneyimi olmayanlarda çok var memnun olanlarda ama tam otomatik daha sorunsuz olması bizi daha çok cezvetti..aracın lastikleri 18 inç ,çok çekindim ilk başta,eyvah eyvah yakıtı çoktur bunun dedim ama boşuna korkmuşum kiii yakıtı beklentimin çok altında..bu arada 1.5 TDCI DİZEL aracım..aracı yol tutuşu mükemmel,,dışardan yol sesi falan da almıyor gayet başarılı o konuda bana göre,tamamen sessiz de değil ama bir önceki kasalara göre çok başarılı..aracımda 5 adet sürüş modu var biz deneme amaçlı ilk olarak hep EKO MODU nda kullandık ama bir süre sonra PARTİKÜL FİLTRESİ DOLU HATASI verdi...aracı SPORT MODA alıp şanzıman joystiğindeki L TUŞU na basarak 15 km kadar kullandım ,,SÜRÜŞ TAMAMLANDI yazsısı çıktı..PARTİKÜL FİLTRESİ hatasını 2 kez yaşadık aracım 4500 km de henüz...bu konuların dışında biz kampcı,dalgıç,paraşütcü bir aileyiz bagajının büyük olması çok güzel birde portbagaj alacağız..aracı tüm kumanda fonksiyonları dev gibi dopkunmatik ekrandan yapılıyor kullanımı gayet hoş ve kolay.,ses sistemi tatmin edici,araç trafikte rengi ve şekli ile çok dikkat çekiyor,yerden 3 cm kadar daha yüksek olması bizim çok işimize yaradı daha öceki araçlarımızın altının sürttüğü yerlerde altı sürtmeden geçiyoruz..Ford talep görmüyor bitti artık diyen arkadaşlara katılmıyorum çünkü deli gigi araç talebi ve sıra var..unutmadan aracın tam otomatik şanzumanı eski tip çiftkavrama powershift kadar hızlı değil bunu bilerek tercih edin..bizim için gayet tatmin edici ama beygirini 120 den 115 e çekmeleri ve tam otomatik şanzumana geçmesi ile seri ve atikliği bir miktar düşüşte..SPORT MODUNDA araba 3000 4000 devir arası vites atıyor ve serileşiyor..bu cumartesi günü ilk ücretsiz araç check up için servise gideceğiz..yazım hatalarımdan dolay ışimdiden özür dilerim eski bozuk bir klavye ile hızlıca yazmaya çalıştım...Otmobil tercih işi göreceli birşey .aracın dizel yada benzinli olması,,sedan hatcback yada wagon olması,,biz gözümüze,zevklerimize ve ihtiyaçlarımıza hitap etmesi sebebi ile tercih ettik..gönlünde olan herkese ALLAH nasip etsin.. |
Niye abartayım ? Opel astra 1.2T 2023 model bindim. Motor sesi ve dış dünya sesi arabanın içindeydi. Bu aracın ses yalıtımı D segmentine yakın cok sessiz. İçine ses almıyor. Isterseniz youtube incelemelerini izleyin orada tarafsiz şekilde bu konuyada başkaları değiniyor. |
Kısaca 2020 modeli ile deneyimlerimi paylaşayım: Bu aracın şehiriçi konforu ile şehirdışı konforu farklı. Şehiriçinde özellikle yazlık michelin p4 lastiklerle konforu vasat. Kışlık Nokian lastiklerle ölçülebilir şekilde daha iyi. Uzun yol lastik sesi Focus 3.5'dan yine ölçülebilir şekilde daha az. Son kasa Mondeo ile benzer seviyede. Dış ortam ve rüzgar sesi Focus 3.5'dan ölçülebilir şekilde daha iyi. Mondeo ile bu konuda yarışamaz. Mondeo'da çift cam kullanıldığından dış ortam sesini tamamen kesiyor. En çok 170km hıza kadar çıktım. Genel olarak aracı hız limitlerine uyarak kullandım. Hızlı gitmek bu araçta içerideki ses seviyesini ilginç şekilde pek artırmıyor. İçeride rahat konuşabiliyorsunuz. Gürültüyü bastırması için teybi açmak da istemiyorsunuz. Bu araç uzun yolda D sınıfı gibi derken kastettiğimiz; c sınıfı bir araçtan beklediğimiz konfor ve ses seviyesinden daha iyi sonuç alıyor olmamız ve aracın yüksek hızlarda sürüş stabilitesinin ve hissinin yine d sınıfı gibi hissettirmesi. İç malzeme kalitesi ve konsol tasarımının ise d sınıfı ile ilgisi yok |
2023 sw active 1.0 hybrid otomatiğe sahibim. Aracım da extra copilot 360 , camtavan ve kış paketi mevcut. Sürüşünden ve kullanışlılığından çok memnunum. Bagaj bölmeleri cok işe yariyor. Kamp sandalyeleri, kamp masasi, yangin tupu..vb ortalikta yayilan herseyi aliyor. Sürüş desen zaten focuslarda pürüzsüz , direksiyon hissiyatı mükemmel. Gunde 1000km yol yap yormaz. Yaşadım. Yakıt tüketimi ortalama 6,5 - 7,5lt arası geziyor. Dizelde 5,5 -6,0lt arası ortalama oluyordu. Focus dizel ecoblue'dan geçen biri olarak performans birbirine yakın diyebilirim. Bilmeseniz 1.0 motor olduğuna inanmazsınız. Yokuşlar falan çok başarılı. Dizel aracımı hiç aratmiyor. Motor sesini sadece dip gaz yaparsanız duyuyorsunuz. Onun harici ses sıfır. Yalıtım çok iyi. Sedanlara göre malzeme ve iscilik active sw'lerde daha iyi oldugunu gördüm. Mesela bagajda kullanilan halıflex, kapı kapanma tokluğu.. gibi. Suvlar kadar olmas da yerden yuksek. Daha önce sahip olduğum insignia grandsport, civic fc5, focus 3,5 ve focus 4 ile altını vurmamak için uğraştığım garaj girişiminden güle oynaya girip çıkıyorum artık.
Donanım aracin kaderini çok değiştiriyor. Cam tavan makyajlı haliyle araca premium hava kattığı kesin. Kocaman bir açılabilir cam tavan içeriyi çok ferah kılıyor. Keşke şu da olsaydı dediğim şey, elektrikli arka bagaj kapağı. Benim araçta analog panel var ben seviyorum. Normal büyüklükte multimedya ekranı var. Düşünen varsa fazla düşünmesin dolusunu alsın kullansın. Bagaj bu arada Kugadan büyük. |
Bu hakikaten hayal kırıklığı oldu. Birseyi de doğru yapsalar tüketici yaniltmasalar olmaz. Teknik broşürde active paketler için ortak "active süspansiyon" seçeneği işaretli, sanki birebir aynı süspansiyon varmış gibi. |
Benzer içerikler
- lpg ayarı nasıl yapılır
- araba fan açmıyor hararet yükseliyor
- bmw motor sıcaklığı çok yüksek uyarısı
- opet mi castrol mu
- motoru ruhsata işletmeme cezası
- 2. el dacia duster fiyat listesi
- zeekr türkiye fiyat listesi
- byd yangwang u9
- hilux 2025
- fiat pulse
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X