Şimdi Ara

Kasko değerinin üstüne satış dolandırıcılık değil mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
4.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dikkat ettimde malum sitede aracın kasko değerinin çok üstüne fiyat yazanlar var.
    Mesela 2006 model bir araba kasko değeri 42 bin lira, ilana 62 bin lira yazmış.
    Bunların yaptığı nitelikli dolandırıcılık değil mi?
    Birde o kadar fazla parayı verip alanlar gerçekten var mı?



  • Dolandırıcılıkla alakası yok.
    Dolandırıcılık vaat edileni vermemek olur.
    Adam kazasız boyasız orjinal düşük km arabayı yüksek fiyata satıyor, bunda şaşılacak bir şey yok.
    Ha adamın arabası söylediği gibi değilse dolandırıcılık olur mahkemeye taşınır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • aracin her seyi belirtilmisse ve alici bunlari bilerek o paralari veriyorsa dolandiricilik degildir. ha alan enayi, satan cakal midir onu bilemem duruma gore degisebilir.
  • O arabaya o parayı yazan kadar senin de bu duruma nitelikli dolandırıcılık demen aynı kafa yapısı.

    42.000TL rayiç bedel olan arabaya 32.000TL fiyat çekilseydi ve araçta bir sıkıntı olmasaydı bu konuyu açar mıydın ? Yoksa vakit kaybetmeden aracı aynı gün alıp ertesi gün 45.000TL'ye ilana mı koyardın ?

    Ek olarak Kasko rayiç bedelleriyle aracın satış bedeli ne alaka ?

    Kaldı ki araç pert olsa bile rayiç bedeli hangi sigorta şirketi direkt ödüyor ?

    Kaç tane eksper gördüm sahibindeni açıp rastgele fiyatlara bakarak fiyat çeken.
  • Bir sorum olacak bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi ?Ben aldığımda 54 bin kasko bedeli denildi. Ve ben aracı 57bine aldım 1 sene önce şuan piyasası 65 civarında benim kasko bedeli de güncellenmiş midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi günler üstadım. Rayiç bedel olarak belirlenen kasko değeri aracın pert olma durumunda şirket tarafından ödenecek yaklaşık tutardır. Rayiç bedeli farklı piyasa değeri farklıdır. Örneğin bir araç taksi çıkmasıdır veya ağır hasarlı dır rayiç bedelin bile altına satılabilir. Yine aynı araç 200 bin km yi geçmiştir aynı model yılı olduğunu farz edelim rayiç bedeline satılabilir. Ama aynı özellikte başka bir araç çok temizdir Hasar kaydı yoktur km düşüktür o zaman da rayiç bedel üzerine satılabilir. Bunda herhangi bir dolandırıcılık unsuru bulunmamaktadır. Ayrıca saydığım üç farklı durumdaki aracın sizce aynı fiyattan satılması mantıklı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kasko Degeri Araçların degerini belirleyen bir kurum degildir.

    Ne demek bu ?

    Kasko degeri gecmis satışlara gore bir referans verir.

    Kazalidir, km'si yüksektir, bakimlarini en iyi serviste yapilmistir, zevke satılıyordur.

    Satici fiyat çeker, alici parayi verir ve piyasa oluşur.
    1 sene sonra da ortalama bir fiyat TSB tarafindan konulur.

    Enflasyon 0, arac fiyatlar sabit , arac sayısı sabit, kullanıcı kalitesi sabit olsaydi Belki hakliligin olabilirdi.

    Ayraca "Kasko firmasi pert halinde TSB degerini odeyecek " kaide yok...
    Araç Rayiç Değerleri
    Sigorta şirketlerinin aracın pert olması gibi büyük hasarlara yönelik çok farklı teminat ve uygulamaları vardır. Örneğin, bir sigorta şirketi yeni bir aracın pert olması halinde o aracın yeni değerini hasar tazminatı olarak ödeyebilir. Bazı şirketler ise aracın hasar dönemindeki piyasa rayiç bedelini hasar tazminatı olarak ödeyebilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 17 Eylül 2019; 11:50:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bknz. Serbest Piyasa Ekonomisi

    “Bırakınız yapsınlar, bırakınız geçsinler,” anlamına gelen Laissez Faire, Laissez Passer sözleriyle sıklıkla anılan serbest piyasa ekonomisi; ekonomik faaliyetlerin tam rekabet şartları içinde serbestçe yapılabildiği, fiyatların ise hükümetçe değil piyasaca belirlenip dengelendiği ekonomi türüdür.
  • Bir arabanın değerini belirleyen o kadar çok etmen varki, kasko değeri nedir bunların yanında sadece ortalama bir değer verir.
    Mesela mart ayında 85.000 tl ye sattığım aracın kasko değeri 105.000 tl idi. (Araç boyasız 28.000 km se ve 2 yaşında) Şimdi kasko değerini esas alsak ömür boyu o aracı o fiyata satmayız.
    Veya öyle arabalar varki kasko bedelinin üstüne 20.000 tl ekleyelim hemen getirin alırım.
    Kısacası kasko bedeli bir aracın alım satımında hiçbir şey ifade etmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • serbest piyasa. isteyen istediği fiyatı yazar isteyen dilediği fiyata satın alır. bu kadar basit.
  • Alacaginiz aracin kasko bedeline baksin herkes o zaman.
    Kasko bedelinden cok para ödemesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • isterse 70'e satar alıcı bulursa

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dolandırıcılık (TCK 157):

    Failin hileli davranışlarla bir kimseyi aldatarak, onun yahut başkasının zararına olmak üzere, kendisine veyahut başkasına bir yarar sağlamasıdır.


    Nitelikli dolandırıcılık (TCK 158):

    Dolandırıcılık eyleminin genel itibariyle, çeşitli dini, sosyal, mesleki, teknolojik yahut kamu kurumlarının araç olarak kullanılması suretiyle vukuu bulmasıdır.


    Dolandırıcılığın unsurları(bunlardan biri eksikse dolandırıcılık gerçekleşmez):

    1. Fail tarafından hileli hareketler icra edilmelidir.
    Mağdurun inceleme eğilimini ortadan kaldıracak davranışlar fail tarafından sergilenmelidir.
    2. Fiili işleyen kişi tarafından yapılan hileli hareketler, mağduru aldatmış olmalıdır.
    Mağdurun yapılan hileli hareketler neticesinde aldatılmış olması sübjektif olarak değerlendirilmelidir.
    3. Mağdurun veya başkasının zararına, kendisi veya başkası yararına haksız bir fayda elde edilmelidir.
    Fiili işleyen kişi, kendisi veya başkası lehine fayda elde etmek için bilerek ve isteyerek hileli hareketler icra etmeli, mağdura verilen zarar ile fiili işleyenin eylemi arasında uygun illiyet bağı mevcut olmalıdır. Zarar, objektif şahsi ölçüler dikkate alınarak belirlenecek ekonomik zarardır.

    Sorular:
    Aracına 62 bin Tl değer biçen şahıs hangi hileli hareketi yapmaktadır?
    a. Aracın model yılını hile ile yüksek göstermektedir.
    b. Aracın odometresindeki değeri hile ile düşürmüştür.
    c. Aracı hile ile daha üst düzey marka ve model olarak göstermektedir.
    d. Kazalı aracına kazasız süsü vermiştir.
    e. Aracın eksiklerini bilerek gizlemekte ve hile ile alıcının fark etmesini önlemektedir.

    Bunlardan hiç biri gerçekleşmemişse salt fiyata bakarak dolandırıcılıktan söz edilemez. Serbest piyasa ekonomisinde kişiler satışa çıkardıkları mallarına (kanunla düzenlenenler hariç) istediği fiyatı biçerler. Alıcılar isterlerse bu malı o fiyattan alabilirler. Buna hukukta sözleşme serbestisi denir. Seyyar dondurmacıda külah dondurmanın topu 2 lira olduğu halde köşedeki Özsüt'te aynı sütlü dondurmanın topu 5 liradır. Senin mantığına göre Özsüt nitelikli dolandırıcılık yapmaktadır. Büfede 5 lira olan kola indirim marketinde 3,5 liradır. Senin mantığına göre büfeci nitelikli dolandırıcılık yapmaktadır.

    Dolandırıcılık ve hele nitelikli dolandırıcılık nedir öğrenme ihtiyacın olduğunu görüyorum. Verdiğin örnekte fiyat üzerinden dolandırıcılık söz konusu değildir, hele nitelikli dolandırıcılığın en küçük alakası bile yoktur.




  • Rayiç bedel: piyasa fiyatı (tdk)

    Aracın bakım durumu, hasar durumu, kilometresi, nasıl kullanıldığı... bir çok faktör var. Aynı model diye 4-5 değişenli, yüksek kilometreli, bakımları sanayide yapılmış (belki de yapılmamış, düzenli kayıt yok) araç ile servis bakımlı, hatasız, düşük kilometreli aracın aynı fiyata satılması size mantıklı geliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FE2F1DE54

    Rayiç bedel: piyasa fiyatı (tdk)

    Aracın bakım durumu, hasar durumu, kilometresi, nasıl kullanıldığı... bir çok faktör var. Aynı model diye 4-5 değişenli, yüksek kilometreli, bakımları sanayide yapılmış (belki de yapılmamış, düzenli kayıt yok) araç ile servis bakımlı, hatasız, düşük kilometreli aracın aynı fiyata satılması size mantıklı geliyor mu?
    hocam araba servis bakımlı diye 100 bin kilometreyi devirmiş, 13 yaşında, hasar kayıtları bulunan bir araca kasko değerinin 20 bin lira fazlasını ödemek ne bileyim kulağa tuhaf geliyor.
    Aynı paraya daha güncel maksimum 5 yaşında araç alınabilir.
    Neyse iyi forumlar dilerim herkese.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.