Tesadüfen bi Ford servisinde bu olayın muhabbeti ustalar arasında konuşulurken denk geldim. 2012 Fiesta dizel, 170 bin km.de ilk triger seti değişmiş. Kilcal catlaklar oldugunu ama çok da kotu durmadigindan bahsettiler. "5 6 senede ya da 80 90 binde max. triger değişmeli yoksa motoru yersiniz haa" diye bize endişe, korku mu salıyorlar? Siz en uzun kaç binde triger değişen araç gordunuz? Ya da zamanında değişmediği için trigeri kopan araç gördünüz mu? |
Gördüğünüz En Uzun Km.de Triger Değişimi?
-
-
O değişmez bir şey olmaz sen değişmezsin kopar sonuçta her yerin iklimi aynı değil her motorun çevirdiği devir aynı değil. Adam 100.000km full uzun yol kullanmıştır sen şehiriçi 50.000 km kullanmışsindir halbuki senin araç daha çok devir çevirmiştir vs vs -
Facebook gruplarinda tofasin bile motorunu yaptirmasi 13 binlerden bahsediyolar.Sahsen bu kadar onemli bi parca icin tasarruf olmaz kanaatindeyim.Renaultun kitapcigina gore 4 yil ya da 60 k olmasi lazimdi,yil dolunca degistirecegim.
-
Kullanıma göre hava durumuna göre değişir ,ilginçtir renault avrupa da 130.000km 6 yıl derken ülkemizde 4 yıl 60.000km diyordu 90.000km olmuştur belki de ?
2009 83000km 1.5dci , kasım 2022 hala değişmedi ,birde fabrikasyon triger plastik kapakla kapatılmış motorun sıcaklığı gelmiyor , kar yılda bir defa veya 2 defa görüyor , yer marmara , soğuk plastiğin en büyük düşmanı , standart kullanım motor zorlanmadan kullanılıyor
aksesuar kayışı açıkta hala iyi görünüyor ,riskli mi bence riskli
-
Hocam bende onceden bi tofas vardi sanayidekilerle arkadas olmustuk artik.O sebepten biraz garanticilik yapiyorum artik,yolda kalip sanayide rektefiyeye girme ihtimalindense,degistirip kafam rahat bineyim dusuncesindeyim,belki de degistirmesem dayanir ama ne kadar mechul.Bi de yag degisirken huni devrildi o triger kapaginin oldugu kisma cok yag dokuldu kayisa da bi zarari oldu mu diye dusunmekteyim.
-
Şahsi görüşüm; tamir, bakımdan her zaman pahalıdır. -
Benim gördüğüm en yüksek km eski aracım Peugeot 308'de oldu (2014 model T9 kasa). 115hp e-HDi motor için aracın kullanım kılavuzunda yazan triger kayışı değişim kilometresi 165.000 idi.
101.500km'de satmıştım, triger değiştirene kadar kullanmak nasip olmadı :)
Daha da eski aracım Euro4 1.6 HDi 110hp (Peugeot 307 makyajlı kasa) 120.000 km'de bir değiştirdim, şu an 360.000 km'yi geçti, 3. kere trigeri değişti. Aracı hala kullanıyoruz.
307'den daha önce de Hyundai Getz vardı 1.3 benzinli, 60.000'de değişiyordu.
Güncel aracım W212 makyajlı kasa Mercedes E serisi, bunda kayış yok zincir var, güya değişim yok ama 130.000 km'de su koyverdi, kendisi ile kalmayıp eksantrik dişlilerini de bozarak güzel bir masraf açtı (1.6 CGI motorlarda daha erken kilometrelerde bu konudan muzdarip başka örnekler de var). Şu anda km 190.000'e yaklaştı bakalım bir daha ne zaman cortlayacak :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 22 Kasım 2022; 9:11:42 > -
Motor kilitlemek istersen sen bilirsin -
Km olarak iyi fakat yıl olarak baya miadını doldurmuş sizin triger.
Daha da zorlamayın bence
-
Ticari takside Egea 1.3 MJ 490 binde hiç zincir seti değişmemiş. Ustamız başta yağ pompasının ilk defa kendilerinin söktüğünü söylüyor. Müşteri, daimi müşteri çıkınca sonraki videoda ihale 1.3 motora yükleniyor.
Dakika 5:50
Doblo 150 bin ile Egea 490 bindeki zincir paletlerini karşılaştırıyor.
İsmail ustayoutubeFiat egea 490 binde motor söktük biliyorsunuz zincir gergisi ne görünce hayretlere düştüm nasıl parçalanmamış diyehttps://www.youtube.com/watch?v=EqIFHL42njE490 binde zincir seti mi değiştirilir? 1.3 motora yakıştıramadık, 1 milyonda değişmesi gerekir.
-
servis ne diyorsa x2 yapacaksın . çakallar avrupaya ayrı türkiyeye ayrı klavuz basıyor . neymiş yol şartlarıymış . lan bura afganistan mı ? namibya mı ? fransada ne beter yollar var ,bildiğin köy yolu.
ayrıca 10binde bir bakım idyen çakallar baktı ki ekonomiden millet gitmiyor 20bin yaptık 20bin yaptık diye mesaj göndermeye başladı .
-
Benim araca Avrupada 12 yıl 135 bin km triger ömrü vermişler
Tr de 6 yıl 90 bin km
Yaşadığım yer de sakin biyer Istanbul değil
Katılıyorum size çakallık bu
-
Bir önceki aracım 1.6 ehdi 508 di kitapçıkta 10 yıl 180.000 km diyordu. Ben ne olur ne olmaz diyerek 9. Yılında 150.000 km civarında değiştirdim çıkan kayista hiçbir deformasyon yoktu.
Triger kayısı noktasında üreticilerin belirlediği limit rakamları zorlamamak gerektiğini düşünüyorum.
O belirlenen limitler ihtiyat payı bırakılan risk alınmayan süreler ve eğer olağanüstü koşullar yoksa o limitler sorunsuz bir şekilde aşılabilir ama bunu denememek lazım, gerek yok👍
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 21 Kasım 2022; 22:30:50 > -
2004 Renault 19 europa geçen triger kopardı 160 bin km orjinal
Yağınıda değişmezdi pek katran gibi çıkmış
Abi keşke sizi dinleseydim diyor aptal menderes şimdi 15 binlik oldu en kötü
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8D107F370 -- 21 Kasım 2022; 22:35:11 > -
Bir arkadaşımın 2001 Siena aracı 2018 de 75.000 de ilk trigerini kopardı. -
Zamanında sıfır Marea almıştık 80 bin km 'de triger sıyırdı komple motor yaptırdık. -
17 sene değiştirmemek de çok tabi.
-
Valla Corolla zincirli olduğundan daha değişmedi (193 bin km),albeayı da aldığım hafta değiştirmiştim eski sahibine sordum bende değişmedi dedi (6-7yıldır ondaydı) -
Trigeri kayış olup en uzun değişim süresi yeni öğrendiğim PSA e-hdi motor. 10 yıl 160 bin km.
İsmail ustayoutubeizlemeye değer triger seti 156 bin kilometrede ilk defa değişiyorhttps://www.youtube.com/watch?v=MPp0kZ8HWgU -
Maalesef rahmetli yağ filtre değişimi dışında rutin bakım bilmezdi. Trigeri de koptuğu için değişti. Fakat enteresandır kopma sonrası motor hasarı olmadi
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
O değişmez bir şey olmaz sen değişmezsin kopar sonuçta her yerin iklimi aynı değil her motorun çevirdiği devir aynı değil. Adam 100.000km full uzun yol kullanmıştır sen şehiriçi 50.000 km kullanmışsindir halbuki senin araç daha çok devir çevirmiştir vs vs
|
Benzer içerikler
- otomatik arabayı manuel kullanmak zararlımı
- peugeot 2008 1.5 bluehdi allure yorum
- altın bozdurup araba almak mantıklı mı 2024
- mercedes"in en çok tutulan serisi
- otobanda aynı gişeden giriş çıkış
- glc 220 d 4matic fiyat
- togg şarj istasyonu fiyat
- tesla şarj ücreti
- opel corsa elektrikli fiyat
- togg sedan ne zaman
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X