Şimdi Ara

DPF TEMİZLEYİCİ İLE MOTORU KUCAĞA ALMAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar herkese, motul dpf temizleyici aldım. dpf iyice temizlensin diye 3. viteste 3 bin devirde 80 km hız ile 5 km gittim. 5. km sonunda motorda pervane kırığı gibi ses geldi ve yolda kaldım. Araç çalışmadı. Egzantrik kayışı kopmuş dediler. Sizce bunun sebebi nedir. sürüşüm ile alakalı olabilir mi? yada motor zaten sıkıntılıydı da tesadüfen mi böyle oldu. kesinlikle hararet olmadı. araç bakımlıdır.


    triger ve seti 30.000 km önce değişti.

    araç orjinal 120.000 km de.

    araç chevrolet epica 2.0 dizel.




  • Geçmiş olsun. Eksantrik kayışı triger mi oluyor? Google’da öyle geçiyor da. 30.000km için kopması beklenen bir şey değil. Ama katkıdan olacak şey de değil. Üretimden kaynaklanan bir hata olabilir mi?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kayış orijinal mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Görüldüğü üzere dizel pişmanlıktır.
    Nefret ettim bu dpften.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Triger doğru düzgün bir şekilde takılmamıştır misal benimkini galiba çok sıkmış takan usta 57 bin km sonra koptu.

    3000 devir bunun kopmasını tetiklemiştir. Katkı ile ilgili bir nir durum yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DPF temizliği diye bir şey yoktur diye sert bir şekilde giriyorum konuya...

    temizlenen dpf kullanım alanına şekline göre 3-5 ay içinde benzer bir arızayı verir...

    turbo yersin,blok çatlatırsın...gibi gibi marka'dan markaya değişir motor rektefiyeye kadar gider...


    ülke içersinde DPF veya bağlı olduğu akrabası EGR değişimleri kurla birlikte astronomik rakamlara çıktı 60-80bin tl'lik olabiliyorsun...


    ancak bu DPF'leri uzman bir el üzerinden içini açarak ve komple yenileyerek kullanmak son 1-2 yıl içinde yaygınlaştı...

    özellikle DPF'nin için tamamen sıfırlanarak + bir avantaj elde edebilirsiniz...


    çoğu durumda DPF içi taşlaştığı için temizlenerek kurtarılmaya çalışılıyor...


    verdiğiniz para ile kalıyorsunuz çünkü geçen yıl ölen birine suni tenefüs yapmak gibi birşey oluyor

  • Abi sanayide dpf + egr iptali yapıp dumanlı sürüş harici doğayı kirletmeden dizelde problemsiz kullanmak zor artık.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kola ile araba Fari temizleme
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • muhtemelen kayış orjinal değil veya triger gergi rulmanı da arızalı olabilir. triger ondan kopmustur. ama triger koptuysa dpf i boşverin motorda ciddi hasar oluşmuş olabilir. sübap eğme piston vurugu vs.

  • Youtube'ta reklam olarak görmüştüm sanırım pym otomotiv di.Dpf i sökerek sıcak hava ile içindeki kurumları yakıyordu.En sağlıklısı bu imiş galiba

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CheckVizoR kullanıcısına yanıt
    Dpf temizleyicisinin motor indirmeyle ne alakası var?

    Egzoz gazı çıkış yapıp dpfden geçip egzozdan atılıyor bunun motorun inmesiyle alakası yok. Adam yazmış şu kadar km önce trigeri değişti kayışı değişti şu kmde diye. Yüksek ihtimalle kayış orjinal değildi veya düzgün triger değişimi yapılmadı araba sente anladı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Hocam ben 4- 5 yıldır bu sorunla uğraşıyorum. 2 kere temizlettim. Yine tıkandı. En son başka çare bulduk artık. Kökten çözüm.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sizin başınıza gelenin %90 dpf temizleyici ile ilgisi yok, bilyaları fazla sıkmıştır takan ustamsı.


    diğer tarafta dpf temizleyici denen şey neticede doğrudan egzost manifolduna bağlanmıyor, emmeden , silindir içine oradan egzosa geçiyor, silindir içine yakıt-hava harici bir şey yollamış oluyorsun, o yolladığın şey de çoğu zaman egzos gazının sıcaklığını yükseltmeyi hedefleyen bir kimyasal oluyor, dolayısı ile risk her zaman var.

  • CheckVizoR kullanıcısına yanıt
    Umarım ihtiyaç duymam ama başka çare olarak ne buldunuz?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • İptal de ediliyor komple hocam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CheckVizoR kullanıcısına yanıt
    Yine tıkanacak elbette. Tıkanmayı geciktirmek sizin elinizde ama;
    Doğru yağ
    Doğru yakıt
    Zamanında ve hatta mümkünse erken bakım
    Sürüş tarzı

    Bu 4 ünü yapınca zaten dpf vaad ettiği şekilde çalışıyor ve tıkanma sürecide normal işliyor. Dpfden bizim türk milleti çok korkuyor. Ya herkesin atladığı bir şey var motor yağı bile dpfnin erken veya geç tıkanmasına etken

    Bende tam tersini yaptım hocam. Araç ilk aldığımız zamanlarda yolda kalmıştı motor indi bindi oldu salak dallama ustada bu kmlerde dpf dolar hiç uğraşma gel iptal edelim dedi. Önce biz orjinalliğini bozmak istemedik sonrada kötü bi şekilde ikna olduk (o vakitlerde dpfnin temizlenebilir bir parça olduğunu bilmiyordum ya sıfırdan değişim yada iptal sanıyordum)

    1 ay sırf zaten egr dpf iptalli şekilde gezdim ve dayanamadım arabanın yakıt tüketimi tavan yaptı kara duman atmaya başladı alt devirler öldü vs yazılımı geri aldım ama malesef dpf delikti artık malzeme gitmişti. En azından yazılım olarak kafam rahattı. 1 sene sonra dpfnin çıkmasını aldım onuda temizlettirdim güzelce montajlattırdım, birde üstüne sökülmüşken hazır egryi ve emme manifoldunuda temizlettim arabanın ciğerleri sonuna kadar açıktı

    Bir memnun kaldım inanamazsınız. 1.5 sene güle oynaya bindim kafam rahat. Sonra ağır bakım geldi ağır bakımda bi daha egr dpf ve egr soğutucusunu temizlettim yine canlandı araba. Şu sıralar tam 2 sene oldu ve hâlen memnunum dpfdende egrdende

    Bide bizim milletin kaçırdığı bir şey var: Dizel Partikül FİLTRESİ... adı üstünde bu parça zaten bir filtre ve bakımı, temizlenmesi illaki gerekiyor. Arabayı aldım ömür boyu dpfye dokunmadan kilometremi yaparım diye düşünmek zaten hata. Nasıl ki hava filtremiz yağ filtremiz kirleniyor ve değişmesi gerekiyorsa bu dpfde öyle. En azından temizlenebilir bir egzoz parçası

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2013 model i20 almıştım samimi bir kız arkadaşıma, 1.5 dizel. Şehir içi kullandı sadece 1 yıl boyunca. Araç yağa yakıt karıştırmaya başlamış. Baya baya da karıştırmış, yağ değişimi yaptırdım. Antalyada bi süre 3000 devir civarı kullandım, aracı evine çektim bıraktım. 1 hafta kullandı tekrar kontrol ettim yine yağ arttırmış. Poflayayım partikülüne dedim gittim iptal ettirdim bi daha yağ değiştirdik. Muayeme zamanı dışarıda ölçüm yaptırır gider artık.


    Dizel araç her anlamda pişmanlık gözünü seveyim benzinli aracın.

  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Hocam inan benim midem aşırı bulandı bu dpf ve dizel motor işinden. Bundan sonra hayatımda dizel araç kesinlikle olmayacak. Turbo benzinli motor dışında hiçbir arabaya bakmam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda “Ufukta DPF tıkanıklığı görünüyor” dedikleri, motor ısınmadığı halde park edilen dizel aracın kontak kapalı olduğu halde otomatik fan çalıştırma sorunundan sonra, her sene yine forumun “motoru eline alırsın” dedikleri markasız ve 4 litresi 150₺’ ye satılan 0-30 yağ kullandım.

    Artık fan açmıyor ve sorunsuz…

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Morgoth Draqe kullanıcısına yanıt

    XX kromozomu taşıan hiçbir kimseye dizel almayın aldırmayın.


    Dizel motorlar bayan sürüşüne uygun değil.

  • ABCdiküçgeni kullanıcısına yanıt

    İki ayağı ile dizel otomatik süren kadını gördüm…


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.